הנחיות גוגל לבעלי אתרים – 2017
מדי פעם גוגל מעדכנת הנחיות מעודכנות יותר כדי שיעזרו לבעלי אתרים להבין איך היא מדרגת את האתרים שלהם ובמה כדאי לשים לשים את הדגש. באתר theSEMpost פרסמו תקציר שארוך גם הוא אך יחסוך לכם לקרוא את החומר של גוגל שהוא ארוך פי כמה. הנה עיקרי הדברים.
סמכותיות האתר
סמכותיות האתר תמיד הייתה חשובה לגוגל. בעיקרון זה אומר שהתוכן באתר צריך להיות איכותי ומומחה בתחומו. זה לא אומר בהכרח שבעל האתר צריך להיות דוקטור בתוכן, אבל זה אומר שהתוכן שבאתר מפורט בצורה טובה ומכיל מידע רב בתחומו.
התאמה לסלולרי
התאמה לסלולרי הופכת חשובה יותר משנה לשנה. בעבר שמתחיל להתרחק מאיתנו אתר לסלולרי היה בגדר רשות בלבד, היום זה כבר חובה. האתר צריך להיות מוצג היטב בכל דפדפן ובכל גודל מסך או מכשיר עליו הוא מופעל. חשוב גם שהדפים ייטענו מהר מהסלולרי ובלי שום קשר, האתר צריך לפעול במהירות בכל פלטפורמה.
שאילתות Know ו- Know Simple
בגוגל תמיד משתפרים כדי להציג את התוכן המדויק ביותר לתוצאות החיפוש. השימוש בנתונים מובנים (featured snippets) הופכים למשמעותיים יותר וחשובים יותר בעיני גוגל. על כך יש לקרוא בהרחבה, אפשר להיעזר בכלי מנהל האתרים של גוגל כדי להבין יותר את התחום.
חיפוש לפי מקום
מיקוד החיפוש שלכם לפי העיר הרלוונטית זה תמיד דבר טוב, אבל אחרי השיפור שגוגל עשו בתחום זה טוב יותר מתמיד. במידה ותחפשו 'מסעדה בראש העין' למשל, יופיעו תוצאות באופן בולט, מיוחד ועוזר מאוד לגולשים.
בנוסף, אם אתם מחפשים פשוט 'מסעדה' למשל דרך הטלפון ולכן המכשיר מזהה איפה אתם נמצאים בארץ, הוא ידע לקשר את זה למסעדות קרובות לאזורכם מבלי שתצטרכו לציין זאת בכותרת. השתמשו בזה לתועלתכם.
מדד לפי מענה לצרכים
השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא 'לכמה גולשים האתר שלי באמת עזר?' ביל שום קשר לכמות הכניסות לאתר. לתשובה הזאת יש כמה דרגות. מענה מלא יהיה במידה ואתם מחפשים מדויק של מותג למשל, אם תחפשו 'עלית' ותגיעו לאתר של 'עלית' אין ספק שזה עונה על הצרכים. כשמדובר בשם עם כמה משמעויות, זה מקבל דירוג נמוך יותר למרות שמדובר באמת במה שחיפשתם. הדוגמא הפופולרית היא חיפוש המילה Apple. זה יכול להיות שם של חברה, שם של מאכל ואפילו שם של מקום. מכאן ומטה מדובר בתוצאות נורמליות ופשוטות אך לא בדיוק קולעות למטרה או לא טובות ומועילות מי יודע מה ואפילו גרועות. בדרך כלל הגרועות זה אתרים שלא מתאימים למובייל, בעלי תוכן משוכפל או לא ענייני.