הנחיות לכתיבת מאמרים לקידום
במאמר אחר, כבר כתבנו לכם למה חשוב לכתוב מאמרים לקידום אתרים. כתיבת מאמרים יכולה להיות פעולה מאוד פשוטה, מחרבשים כמה מילים, דוחפים את מילת המפתח מדי פעם ומקווים שתספיקו לכתוב כמה שיותר מילים כדי שהמאמר ייראה יותר טוב, אבל האמת היא שזה לא בהכרח עוזר, איך כותבים את המאמרים נכון ואילו הנחיות לכתיבת מאמרים לקידום יש שעוזרות באמת? בואו נראה.
הנחיות לכתיבת מאמרים לקידום
- הטקסט צריך להיות יותר מ-300 מילים.
- כותרת המאמר צריכה להיות בין 40 ל-70 תווים.
- אם מדובר באתר תמיכה, הביטוי אותו אתם מקדמים צריך להיות ייחודי ושלא התמקדו בה במאמר אחר.
- הביטוי אותו אתם מקדמים צריך להופיע בכתובת הדף.
- רצוי שמילת המפתח תופיע בתחילת הכותרת.
- הביטוי אותו אתם מקדמים צריך להופיע בתחילת הפסקה הראשונה.
- הביטוי אותו אתם מקדמים צריך להופיע בכותרת המשנה H2
- רצוי שהביטוי אותו אתם מקדמים יופיע ביחס של 0.5%-2.5%, (לא פחות ולא יותר)
- מומלץ להקפיד על יותר ממילת מפתח אחת בטקסט, להוסיף כל מיני הטיות שונות של הביטוי אותו אתם מקדמים
- לפחות קישור אחד חיצוני במאמר, אם אני רוצה שהדף של המאמר יקודם בגוגל, שלא יקשר ישירות לדף שמתמקד באותן מילות מפתח.
- אם מדובר במאמר באתר תמיכה, מומלץ לקשר למאמר אחר באותו אתר. קישור פנימי.
- רצוי שתהיה לפחות תמונה אחת במאמר והיא צריכה להיות עם Alt שמכיל את מילת המפתח.
- צריך לכתוב את תיאור הפוסט מחדש באורך של 135-155 תווים. הוא צריך להתאים לתוכן, להכיל את מילת המפתח וליצור קריאה לפעולה.
בנוסף להנחיות לכתיבת מאמרים לקידום שכתבנו לעיל, שכללים אלו הם קווים מנחים כלליים מאוד, חשוב מאוד שהתוכן שאתם כותבים לא יהיה זבל. זה אומר שהוא באמת יהיה תוכן שאפשר לקרוא, ללמוד ולהבין ממנו מידע חדש. בנוסף לאיכות של הטקסט עצמו נמדדים פרמטרים כמו אופי הקריאה של הגולש באתר או בדף ודפים בהם התוכן לא רלוונטי או סתם תוכן שנועד באופן בולט להוות כטקסט קידום חסר כל חשיבות מזוהים ככאלו על ידי גוגל והם מקבלים פחות חשיבות כתוצאה מכך. דבר נוסף הוא ייחודיות הטקסט, אסור להעתיק טקסטים מאתרים אחרים בשלומתם כי גוגל יודע לזהות שכפולים.
ההנחיות שנכתבו למעלה מתבססות בעיקר על ההנחיות שמספק פלאגין Yoast למערכת וורדפרס ואפשר לקרוא עוד באתר של Yoast או להוריד את הפלאגין ממאגר הפלאגינים המעולה של וורדפרס.