מילות מפתח לגוגל
בחירת מילות מפתח עיקריות באתר זו לא משימה כל כך פשוטה. אנשים לעתים עלולים לטעות ולחשוב שצריך לבחור את הדברים הראשונים שעולים לכם לראש שקשורים אליכם אבל זה לא בהכרח נכון, בחירת מילות המפתח לאתר שלכם צריכה להיעשות במחשבה תוך תכנון מקדים של מספר דברים. ראשית אלו השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם.
- במה אני עוסק בדיוק?
- מה אנשים מחפשים בגוגל?
- אילו עוד שירותים אני מספק?
- איפה אני מספק את השירותים שלי?
- מה התקציב שלי?
ואנחנו נסביר עכשיו כל אחד בנפרד.
במה אני עוסק?
החלק הזה הוא החלק העיקרי של בחירת מילות המפתח שלכם. ניתן כדוגמא שאנחנו מנהלים עסק של מכירת כסאות פלסטיק. מילות המפתח שלי יכולות להיות 'כסאות' אבל זה לא יהיה אפקטיבי כל כך מהסיבה שאנשים יכולים לחפש כסאות אבל בעצם הם לא מחפשים את מה שאני צריך, זה יהיה קשה לקידום ולא בדיוק יקלע למטרות שלי. "כסאות מפלסטיק" יותר מתאים.
מה אנשים מחפשים בגוגל?
כשאתם רוצים לבדוק מה אנשים מחפשים בגוגל אתם יכולים לעשות את זה ב-2 דרכים. הראשונה היא להשתמש בכלי לתיכנון מילות המפתח וללמוד איך לתכנן מילות מפתח באמצעותו. הדרך השניה היא פשוט להתחיל להקליד בגוגל את המילים "כסאות פלסטיק" ולראות מה הוא ממשיך, דברים כמו "כסאות פלסטיק כתר" או "כסאות פלסטיק מעוצבים" הם התחלה טובה כדי לדעת איזה תוכן יעניין את הגולשים ואיפה שווה להופיע בגוגל.
אילו עוד שירותים אני מציע?
לא כל מה שגוגל יציע אתם מספקים. בדקו מה אתם כן מספקים, אם זה קיים כנראה שיש אנשים שצריכים את זה. אלו יכולות להיות מילות מפתח קטנות וגדולות שבסופו של דבר יביאו אליהם תנועה.
איפה אני מספק את השירותים שלי?
אם אתם חברה שמספקת שירות במקום אחד זה לא אומר שמקומות רחוקים מתאימים לכם. גוגל מתקדם מאוד והוא מציג לאנשים את השירותים שלהם על סמך מיקום (במידה והאתר שלכם בנוי בצורה הנכונה והנתונים שלכם הוזנו כדי שגוגל ידע לקרוא אותם). עם זאת, לא מזיק להקדיש את הקידום שלכם גם במיקומים. מילות מפתח כמו "כסאות פלסטיק בפתח תקווה" או "כסאות פלסטיק בירושלים" אלו בהחלט בחירות ראויות.
מה התקציב שלי?
יש לכם תקציב גבוה? אתם יכולים להרשות לעצמכם לפרסם ביותר מקומות גם בקידום ממומן, כמובן צריך להיעזר במומחים כדי לדעת להשקיע את הכסף בצורה הנכונה ביותר. אם התקציב שלכם נמוך תנסו לבחור דווקא במילות המפתח הקטנות שעולות זול יותר ואלו שאין עליהם תחרות. זה זול יותר בממומן וקל יותר לבצע בקידום האורגני.