תפריט סלולרי

קידום יתר

מערכת קידום אתר

במאמר הזה אני רוצה לדבר על קידום יתר – Over Optimization Penalty. אתם חושבים ש'כל המוסיף הרי זה משובח' כשמדובר בקידום, אבל לפעמים אם מישהו עושה יותר מדי מאמצים, זה כבר יוצא מאולץ מדי. המושג הפציע לראשונה באמצע 2012 כשיצא עדכון פינגווין ששינה קצת את האלגוריתם של גוגל. מה שכביכול קרה באותה תקופה זה שהרבה אתרים שהיו מדורגים במקומות סבירים ואפילו גבוהים מאוד פתאום נפלו נפילה של כמה עמודים. דברים כאלו קורים כל הזמן מסיבות שונות, אבל הסיבה באותה תקופה הייתה – קידום יתר.

מה זה קידום יתר?

מקדמי אתרים רבים ינסו לבצע כמה שיותר פעולות שיועילו לקידום של האתר, אך לעתים פעולות אלו לא ייראו טבעיות בעיני גוגל. כשגוגל יבחין שמישהו ממש מנסה בכוח לבצע קידום לדף הוא יכול להגיב בצורה של עונש. לא מדובר בעונש של מחיקה לגמרי מתוצאות החיפוש אלא בירידה דרסטית שתשפיע רבות על האתר. במקרים רבים אתרים יתקשו להתאושש מנפילה כזו ואתרים חדשים לגמרי יצליחו לעקוף אותם בקלילות.

מה למשל?

כמה דוגמאות לקידום יתר.

  • דחיסת מילות מפתח – במשך השנים מקדמים רבים ידעו שלמילות המפתח יש ערך ועם הצפיפות הנכונה ילך יותר טוב, אבל זה היה כשגוגל היה פחות חכם. עם הזמן גוגל הבין שהצפיפות לא קובעת אלא המשמעות ולפעמים המקדמים או כותבי התוכן לא לוקחים זאת בחשבון ודחיסת מילות המפתח דוחקת את ההיגיון החוצה. עדיין לא מבינים? אם אחרי כל משפט שנכתב באתר אתם כותבים את מילת המפתח שלכם, אתם לא עושים זאת נכון. אם המשפטים שלכם הגיוניים מאוד ונותנים למשתמש את הדרך הטובה ביותר להבין את המאמר, גם אם בפחות מילים, המצב טוב. כמובן שכל מקרה לגופו.

  • קישורים שחוזרים על עצמם – ברגע שיש לכם מילת מפתח גדולה לקידום או דף חשוב שאתם רוצים להשקיע בו, אתם עלולים לשים את הקישור אליו בכל מקום אפשרי. בתפריט, בחלק התחתון, בתפריט הצדדי ובכל פסקה בתוכן – גם אם למעשה הגולש נמצא בדף המקושר. אין שום היגיון בזה, מנוע החיפוש ישים לב שאתם מנסים לקדם פה דף מסוים יתר על המידה וזה לא ימצא חן בעיניו. אם אתם חושבים לעצמכם 'מה הבעיה? אני עושה את זה כל הזמן', אתם לא רוצים לחכות שהעונש יגיע אליכם.

  • החלפות קישורים – גוגל יודע לזהות רשת קישורים שלהם אותם בעלים. אם אתם בונים לעצמכם מלא אתרי תמיכה על השרת ומוציאים לכולם קישורים מכולם, לא רק שגוגל ידע לזהות שלכולם אותם בעלים ויתן לקישורים ערך פחות (אלא אם כן אתם מפזרים את זה על שרתים בעלי כתובת IP שונה) אלא גם גוגל יכול להעניש אתכם על כך. הוא עלול לזהות שיש פה טכניקה מאולצת מאוד ושהקישורים לא באים באופן טבעי.

איך נמנעים מקידום יתר?

אמרנו זאת ונחזור על כך שוב, היגיון. אנחנו חושבים כל כך על מה גוגל רוצה והולכים עם זה עד הסוף, אבל אנחנו צריכים לחשוב על מה הגולש צריך. הגולש לא צריך צפיפות של מילות מפתח שרק יהפכו את הקריאה למעצבנת. הגולש לא צריך קישורים לדף שהוא במילא לא נמצא בו והגולש לא רוצה לנוע באותם אתרים במעגלים רק מתוך אינטרסים של קידום שלכם. כשאתם בונים אתר וכותבים תוכן – תתמקדו בגולש ובצרכים שלו, אחר כך תשפצו ותתאימו בשביל גוגל.

יש מצב שקיבלתי עונש, אני אבוד?

"כל עוד הנר דולק אפשר עוד לתקן" לפי חז"ל כל עוד האתר שלכם לא קיבל עונש רציני לצמיתות אתם בהחלט יכולים לשנות את המצב. עברו על האתר שלכם והסירו ממנו כל דבר לא הגיוני שעליו דיברנו בכתבה. חשבו על הגולש, וכמו שכתב אדם חכם מ-Moz, "הלינקים שלכם לא צריכים להיראות טבעיים אלא להיות טבעיים!"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אודותינו
קצת עלינו
'קידום אתר' הינו אתר אינטרנט המכיל מידע רב בנושא קידום אתרי אינטרנט. הוא מאפשר לכם ללמוד איך לקדם את האתר שלכם בעצמכם ומכיוון שתחום הקידום הוא תחום דינאמי ומשתנה, גם מקדמי אתרים מנוסים יוכלו למצוא מידע שימושי.

בנוסף לכך, האתר פונה גם לבעלי עסקים ומנהלי אתרי אינטרנט המחפשים קידום לאתר שלהם. אנחנו מספקים שירותי קידום אורגני וממומן ונשמח לעמוד לשרותכם.

קראו אודותינו
רוצים קידום אתר ולשלם כמה שבא לכם? לחצו כאן! אתם מציעים מחיר, ללא התחייבות!

פוסטים אחרונים

קטגוריות


מעוניינים בקידום לאתר שלכם? כתבו לנו.
מעוניין בקידום אתרים לא יקר? פנה אלינו