קישורים חיצוניים
כשאתם מנסים לקדם עסק שלכם, לא יעזור לכם כל כך אם תשווקו אותו בתוך האנשים שנמצאים בבניין, צריך לצאת החוצה ולחלק כרטיסי ביקור, לפנות לאנשים המתאימים ולהמליץ עליו בכל מיני מקומות. כך גם באינטרנט – אתר אינטרנט לא שווה כלום אם כל הקישורים שמגיעים אליו נמצאים באתר עצמו. קישורים מדף לדף בתוך האתר אמנם מועילים במידה מסוימת, אבל לא לבד, אלא צריך גם אתרים חיצוניים שיקושרו אליהם.
הדרך הטובה ביותר לקידום היא באמצעות בניית קישורים טבעית, אבל זה לא פשוט להגיע למצב שבו הקישורים שלנו הופכים להיות טבעיים ומתפזרים בקלילות ברחבי האינטנרט ולכן לפעמים צריך להתחיל ב'קטן'.
על מנת שאתרים אחרים יקשרו לאתר שלכם יש להשקיע בקידום ובכתיבת מאמרים ותוכן בכל מיני שרותים הניתנים בחינם (או לפעמים בתשלום). בין השרותים ניתן למצוא אתרי מאמרים, אתרי קישורים, פורומים, אינדקסי אתרים ועוד. אנחנו נסביר בקצרה על כמה דרכים אפשריות ליצירת קישורים חיצוניים לאתר שלכם.
דרכים להשגת קישורים חיצוניים
אתרי מאמרים – כמו שהזכרנו בפסקה הקודמת, מאמרים לקידום אתר יכולים להיות מאוד מועילים (ראיתם מה עשינו פה? קישרנו קישור פנימי לדף אחר שלנו שרלוונטי לתוכן). באינטרנט יש הרבה אתרי מאמרים המאפשרים כתיבת תוכן שיווקית שבתוכה אפשר לשתול קישורים רלוונטים לאתר שלכם.
אינדקסי אתרים – בעבר האתרים האלו היו שווים הרבה יותר ממה שהם היום, אבל גם היום, אם מצאתם אינדקס אתרים שמציג אתרים בתחום הנישתי שלכם, יש להם דווקא ערך גדול שלא כדאי לכם לזלזל בו. לעתים גם קישור ממומן כזה יכול להיות מאוד אפקטיבי לקידום ולטראפיק בכלל.
פורומים – פורומים בדרך כלל נועדו לדיונים, המלצות וכל מה שבפנים, אבל אם אתם כבר עוזרים למישהו באיזו שאלה או שאתם פותחים נושא ובו מדברים על התחום שלכם, לא יזיק אם תוסיפו קישור לאתר שלכם, להיפך, זה יועיל.
אתרי תמיכה – אם נמאס לכם להתסמך על אתרים חיצוניים וקבלת האישור מציקה לכם, אתם יכולים להיות הקישורים החיצוניים של עצמכם. אם עושים אותם בצורה הנכונה, משקיעים בהם ואפילו דואגים לקישורים חיצוניים אליהם, הם יכולים להיות מאוד יעילים בהוצאת קישורים חיצוניים לאתרים אחרים שלכם ובכך ליצור מעין רשת אתרים קטנה ואפקטיבית לא קצת.
אתרי תגיות וקישורים – יש הרבה אתרי תגיות לא רלוונטים ומלאים בספאם, אבל אם מצאתם את האתר הנכון והנקי שיביא לכם קישור יוצא טוב לאתר שלכם, מומלץ לשקול אם להשתמש בו לכמה תגיות רלוונטיות באתר שלכם.
שיתופי פעולה – מצאו אתרים שעוסקים בתחום שלכם והציעו לכתוב להם מאמרים בתמורה לקישור יוצא מתוך המאמר או שיתופי פעולה אחרים שבסופו של דבר יועילו לכם לקידום.
בנוסף לבמות שהצגנו בפניכם, אתם מוזמנים לחשוב מחוץ לקופסא ולהעלות רעיונות נוספים ויצירתיים משלכם לקישורים חיצוניים. העיקר שהבנתם את הרעיון.