קישורים מאתרים בבעלותך או אתרי לקוח
אוקיי, אז נניח ויש לנו גישה לאתר מסוים, אך הוא לא אתר שלנו או אתר של לקוח אותו אנחנו מקדמים, אך אנחנו רוצים לקדם את עצמנו ולהרוויח משהו מהאתר הזה עומדות בפנינו 3 אפשרויות.
3 אפשרויות להוצאת קישורים
-
לשים קישור בפוטר כך שבכל דף יהיה קישור לאתר שלנו.
-
לשים כל מיני קישורים בכל מיני דפים, חלקם לדפים פנימיים וחלקם לדף הראשי.
-
לשים קישור אחד בדף אחד.
אז מה עושים?
על פי Moz, הדרך לפעול משתנה מסוג אתר לאתר. למשל, מאתר של לקוח, נניח אתר שבנינו, הדבר המתאים ביותר יהיה הוא לא להפציץ בקישורים אלא לשמור על רמה מכובדת מסוימת ועל כן מאתר לקוח הכי חכם יהיה להוציא קישור אחד מדף שמתאים. נניח בדף 'אודות' או לפתוח דף ספציפי שמדברת על בניית האתר ומשם להוציא קישור לחברת בניית האתרים שלנו שאותה אנחנו רוצים לקדם.
כשמדובר על אתרים שבבעלותך, אתה לא באמת צריך לתת דין וחשבון על הקישורים שאתה מוציא אבל אתה רוצה להפיק את המיטב. במקרים כאלו לא צריך לחשב אסטרטגיה מסוימת אלא לפעול על פי ההיגיון ולתת לכל קישור ערך עבור הגולש. זה אומר שאם אתה כותב באתר על נושא מסוים אז לקשר למקום אחר בו אתה כותב על אותו נושא בהרחבה. הגיוני לגמרי.
בלוגים ואתרי תמיכה. בלוגים ואתרי תמיכה הם דבר קצת יוצא דופן מהסיבה שיוצא לנו לראות הרבה בלוגים עם 'קישורים מומלצים' בתור ווידג' ובהם הם מקשרים לכל מקום אפשרי וכשמדבור על בלוגים למטרות קידום אנשים נוטים פשוט לשים במקומות האלו את כל האתרים שיש להם בתחום אבל זה לא תמיד הדבר החכם לעשות. גוגל יודע לזהות אתרים שכל מטרתם היא קידום והקישורים האלו לא נראים טבעיים. גוגל ישים לב שכל הקישורים היוצאים מאותו אתר הם לאותם אתרים והוא ישים לב שמדובר ברשת אתרים שמקדמת אחת את השניה וזה עלול לפגוע בכם. המסקנה הסופית לגבי בלוגים היא – קדמו את עצמכם, אך דאגו לכךך שהבלוגים האלו ידברו גם לקהל ויקשרו קישורים נוספים ואף יקבלו קישורים ממקומות שונים.
בסופו של דבר, בכל הקשור לקישורים יוצאים לאתר שלכם אתם צריכים לנהוג בזהירות לא לנסות לעבוד על גוגל, כי דברים כאלו יכולים לגרום לכם נזק. גוגל אוהב לראות קישורים טבעיים שנמצאים במקומם בצדק, ואם הוא לא יאהב את מה שהוא יראה – אתם תישאו בתוצאות. כמובן שלא צריך לפחד מעכשיו והלאה להוציא קישורים, אבל חשוב להבין שהקידום של היום הוא לא הקידום של 2006, כמות קישורים גדולה לא תניב לכם הרבה אם היא לא באה באופן טבעי, אם היא באה מאותם אתרים או אם אין ערך לאתרים. גוגל רוצה שתתחשבו יותר בגולשים מאשר בקידום עצמו.