שימוש בנתונים מובנים
המונח 'נתונים מובנים' מתייחס למידע שאנחנו יכולים להתאים באתר שלנו כך שהוא יוצג בגוגל (ובמנועי חיפוש אחרים, כמובן) באופן ברור יותר ומדוייק יותר. מנועי החיפוש קוראים את הדפים בצורה אחרת מבני אדם ולכן לעתים מונחים מסוימים שהמנוע סורק יכולים להתקבל בצורה לא נכונה. קחו למשל את המילה 'יגואר'. היא יכולה להתייחס לבעל החיים יגואר או לחברה שמייצרת מכוניות הקרויה באותו השם. בעזרת השימוש בנתונים מובנים יהיה למנוע החיפוש יותר קל לחלק את המידע ולהציג את המידע המתאים, בין היתר.
כשמנועי החיפוש היו בחיתוליהם היינו רואים את התוצאות בצורה משעממת של שורות עם כותרות ומידע, אך היום תוכלו לשים לב שבחיפושים רבים ובתוצאות רבות יש מידע נוסף שמוצג בצורה קצת יותר מעניינת ומושכת את העין, אלו הנתונים המובנים שעליהם אנחנו מדברים שנקראים בשם rich snippets. תוצאות אלו בולטות יותר מהשאר ולכן לאתרים שאליהם הן מקשרות יש יתרון על פני האתרים האחרים באותו הדף. על פי דיווחים של אתרים העוסקים בתחום קידום האתרים יש לאתרים כאלו יתרון של כ-30% על פני אתרים אחרים.
השימוש בנתונים מובנים מתחלק ל-3 סוגים שמהם ניתן להשתמש רק באחד בכל דף, על מנת לא לבלבל את מנוע החיפוש.
- Microdata
- Microformats
- RFDa
ולמרות שגוגל טוענת שהיא קוראת את כולם, הפופולרי ביותר מבין השלושה הוא Microdata. בשימוש בו תוכלו לבחור את סוג המידע הקיים בתוך הדף, למשל האם מדובר בדף שעוסק בבן אדם, עסק, ארוע או שמא מדובר בכלל במתכון או סיקור. שימוש לדוגמא ב – Microdata
מופע לחיילים
הדוגמא למעלה גורמת למנועי החיפוש להבין שהדיב המדובר עוסק בארוע כלשהו. את רשימת הסכמות תוכלו לראות בקישור הזה.
למה להשתמש בנתונים מובנים?
כפי שהסברנו לעיל, השימוש בנתונים המובנים מומלץ מאוד מסיבות קידום וסיבות נוספות והוא גם לא מסובך לשימוש ואם אתם בונים אתר במערכת וורדפרס אז יש גם תוסף נתונים מובנים לוורדפרס שעושה לכם עבודה קלה עוד יותר. הנתונים המובנים צוברים תאוצה ועם הזמן ראינו שמתווספים נתונים נוספים ואנחנו מאמינים שגם בעתיד יתווספו עוד כדי שתוצאות החיפוש יהיו יותר מדויקות ונוחות לגולש. אנחנו ממליצים לכם להשתמש בנתונים המובנים באתרים שלכם ואם אתם רוצים לבדוק את עצמכם אתם יכולים להשתמש בכלי בדיקת הנתונים המובנים של גוגל.