בחירת כותרת עבור האתר
לבחירת כותרת לעבור האתר שלכם יש משקל חשוב בקידום האתר שלכם בגוגל, בשאר מנועי החיפוש ואפילו ברשתות החברתיות. הכותרת צריכה להיות תמציתית ועניינית אך עם זאת אמורה לספק את המידע הנדרש כדי להבין על מה מדבר עמוד התוכן שלכם. לעתים נוטים אנשים שלא מבינים בתחום להשתמש בכותרות שלא מועילות בשום דבר מבחינת קידום, כמו למשל 'מידע חשוב'. אז יפה ונחמד שהמידע חשוב, אבל מה המידע? איך אני יכול לדעת אם הוא חשוב או לא לפני שאני נכנס אליו בכלל ואם כן, איך בכלל אזכה להגיע לדף כזה ממנועי החיפוש, הרי מי באמת כותב 'מידע חשוב' בגוגל?
התאמת הכותרת לאתר שלכם
התאמת הכותרת לאתר שלכם צריכה להיות המטרה העיקרית שלכם. אם האתר שלכם הוא אתר עסק, שם העסק יהיה הדבר הראשון שיהיה כתוב בכותרת האתר ואין טעם לחפש דרכים חלופיות ויצירתיות יותר. בנוסף, עמודי התוכן שלכם צריכים לפעול על אותו עיקרון, בדף תוכן שמדבר על 'כסאות מתקפלים' אין טעם שכותרת הדף תהיה 'כסאות' מהסיבה שחשוב למקד את עצמכם אם כי לא יותר מדי. חשוב מאוד לבדוק קודם אילו מונחים ומילות מפתח הן השימושיות ביותר והמחופשות ביותר במנועי החיפוש (גוגל בעיקר) ולפעול על פיהם. מספיק שתקלידו בגוגל 'כסאות מתקפלים' אתם תיראו שהוא כבר משלים אתכם לתוצאות פופולריות כמו 'כסאות מתקפלים בים' ו-'כסאות מתקפלים לטיולים' ולכן שווה להתמקד בתוצאות חיפוש כאלו מאשר ב'כסאות מתקפלים מגניבים לגמרי'.
התאמת הכותרת לגוגל
על מנת שגוגל יבין טוב טוב מה הכותרת החשובה ביותר בדף שלכם (מלבד כותרת הדף) יש להשתמש בקודים החשובים שיש בשפת ה-HTML ובמקרה הנ"ל מדובר על קוד H1 שאמור לעטוף את הכותרת שלכם. במידה ויש כותרות קטנות יותר ומפורטות יותר ניתן להשתמש ב-H2, H3 והלאה. בנוסף, חשוב לשמור על אורך של עד 700 תווים, יותר מזה גוגל לא יציג את הכל אלא יחליף את הסוף בשלוש נקודות (…)
התאמת הכותרת לרשתות החברתיות
ברשתות החברתיות החוקים קצת שונים, פחות או יותר כמו ספק שמונח בחנות ובו יש כותרת שמפתה את הקונה לפתוח אותו, כך גם בקישורי אתרים ברשתות החברתיות. אז נכון שהכותרות בדף צריכות להיות על פי חוקים כאלו ואחרים אבל ברשתות החברתיות אין גבולות. בהדבקת קישור לאתר שלכם בפייסבוק ישנה אפשרות ללחוץ על הכותרת, התיאור ואפילו לשנות את התמונה ובכך להתאים אותם ישירות לקהל שלו אתם מפרסמים את הקישור. לחיצה על הכותרת תאפשר לכם לשנות את הכותרת למה שתרצו ובמקרים כאלו עדיף כותרת מפתה כזאת או אחרת, תלוי בסוג הקישור והאתר שאותו אתם מפרסמים. אתרים שנועדו למשוך את הגולשים ופונים לקהל צעיר יותר יהיו מועילים כשהכותרת תהיה משהו מפתה כמו 'כאלו כסאות מתקפלים עוד לא ראיתם' או 'כסאות מתקפלים ששווה לראות' למרות שקהלים מסוימים כבר למדו להתמודד עם כותרות כאלו, לעתים ובהתאם לקהל, זה יכול להיות מועיל.