בניית קישורים
בניית קישורים היא אסטרטגיה לקידום שמתבססת על העובדה שהסורקים של מנועי החיפוש עוברים מדף לדף באמצעות קישורים. המעברים האלו גורמים למנועי החיפוש להבין את ההקשר של דפים לדפים אחרים ובכך לא רק מגלים דפים חדשים אלא גם על סמך הכמות והאיכות של הקישורים האלו ניתן להבין את חשיבות הדף לאתר וחשיבות הדף באופן כללי.
היתרון בבניית קישורים
בעיקרון, לא צריך להיות גאון גדול בשביל להבין את היתרון הענק שיש בניית קישורים טובה ואיכותית. אתר פופולרי וטוב בדרך יזכה באופן טבעי לקישורים נכנסים רבים, למשל – תחשבו כמה קישורים יש לויקיפדיה ברחבי הרשת וכמה קישורים מפנים ליוטיוב, כמות עצומה נכון? ובכן, אף אחד לא מצפה להגיע לכמויות כאלו אבל אתרים קטנים של עסקים שצוברים כמות קישורים חמודה מאתרים רלוונטיים הופכים להיות פופולרים בתחומם, בין אם הקישורים טבעיים ובין אם הקישורים נוצרו כחלק מתהליך קידום, שימו לב שהדגש על המילה 'רלוונטיים' מכיוון שאם האתר שלי עוסק במוצרי גינון ואני מקבל קישור מאתר ממוצרי גינון, הוא כמובן יהיה שווה יותר מאשר קישור שעוסק בבעלי חיים.
ממה בנויים הקישורים?
הקישורים יכולים להיות נמצאים בכל מקום ברחבי האינטרנט אבל הם מחולקים בדרך כלל בצורה הזאת:
-
קישורים חיצוניים מאתרים חיצוניים
-
קישורים פנימיים בין דפים שונים באתר
-
קישורים מהרשתות החברתיות.
-
קישורים בתוך דף ספציפי לאזור אחר בדף ספציפי (עוגן) אך זה פחות רלוונטי.
איך בונים קישורים נכון?
כל קישור שמקשר לאתר שלך או לדף רלוונטי באתר שלך הוא יעיל וטוב, אבל יש דרכים שמוסיפות לכך ערך. בין היתר…
-
קישורים מאתרים בנושא תחום של האתר שלך
-
קישורים מדפים איכותיים בעלי מילות מפתח זהות לשלך.
-
הקישור עצמו הוא מילה רלוונטית למילת המפתח שלך לדף המתאים.
-
קישור מאתר איכותי בעל מוניטין מוסיף ערך רב.
-
להמשיך לקבל קישורים חיצוניים מכיוון שאתרים ודפים נוטים להתיישן ותמיד יש מקורות חדשים.
-
הוצאת קישורים מהרשתות החברתיות
קישורים טבעיים ולא טבעיים
קישורים טבעיים
כתבנו למעלה על קישורים 'טבעיים', מה זה אומר? ובכן, כשהתוכן באתר שלכם ממש מעולה אז ברגע שאנשים יכירו אותו הוא יתחיל לשווק את עצמו. אתם חושבים שויקיפדיה עוסקים כל הזמן בקידום האתר שלהם? לא, מהסיבה הפשוטה שיש בו כל כך הרבה תוכן רלוונטי שאנשים מקשרים אל האתר מהסיבה שהוא יעיל גם להם בכך שהם משתפים אותו. קישור טבעי הוא קישור שאנשים מפרסמים באתר פורום בלוג רשתות החברתיות או בכל מקום אחר בגלל שהם רוצים לשתף אותו.
קישורים 'כביכול' טבעיים
מקדמי אתרים רבים או אנשים שהם בעלי אתר אינטרנט שרוצים לקדם אותו ירצו שהקישורים שלהם יבואו מכמה שיותר מקומות איכותיים ולכן הם ישלחו או יבקשו ממנהלי אתרים ובלוגים שיפרסמו את האתר שלהם בתוך כתבה או שיעשו זאת בתור כתבה ממומנת. לא רק שזה מגביר את החשיפה שלהם אלא זה גם עוזר לקידום האתר ולכן יש לכך תמורה נאה לכסף, אבל לעתים זה עלול לעלות יותר מדי ולכן מנסים להסתדר עם אלו שכן מפרסמים אתכם.
קישורים לא טבעיים
יש לא מעט מקומות שמאפשרים לכם לפרסם את האתרי שלכם או דפים מתוך האתרים שלכם. אינדקסי אתרים, אתרי תגיות, אתרי מאמרים כלליים, אתרים המאפשרים לפרסם לינקים 'שווים' ועוד כל מיני אתרים שלא באמת מהווים מקור תוכן טבעי בנושא מסוים. חלק מהאתרים יכולים להיות נחמדים או שימושיים במקצת, אבל שימוש לא נכון או שימוש מופרז באתרים אלו יכול להיות לא רק לא יעיל אלא גם חיסרון לא קטן מכיוון שאתרים כאלו יכולים להיחשב בקלות לספאם או שהם פשוט כל כך לא יעילים או אפילו חסומים על ידי מנועי החיפוש מלכתחילה ואז אתם סתם מבזבזים את הזמן שלכם.
אז מאיפה הכי מומלץ להוציא קישורים?
נתחיל מזה שהקישורים הטבעיים הם הטובים ביותר, אבל בשביל להשיג אותם צריך לצבור שם ולהתחיל לפחות מהקישורים ה'כביכול' טבעיים, אבל מאיפה?
-
מאתרים שעושים רושם טוב מהצורה שבה הם מקודמים בתחום שבו אתם עובדים או מאתרים פופולריים בתחום. זו לפחות הדרך הקלה והפשוטה ביותר לזהות כי אתם בטח מכירים את התחום שלכם.
-
אם תצליחו להוציא קישור מאתרים מתחרים שלכם, זה בכלל יעיל.
-
מאתרים בעלי סמכות גבוהה של הדף או של הדומיין (ניתן לאמוד את הסמכות באמצעות מספר כלים וביניהם התוסף של moz לכרום)
-
איכות הקישור תלויה גם בכמות הקישורים שיש באותו דף, זה אומר שדף שמלא בקישורים – האיכות של הקישורים בו תהיה פחותה מאתר שעוסק בתחום שלכם ויש לו רק קישור אחד או שניים מאותו דף והם מובילים אליכם.
-
אתרים בעלי תנועה טובה. עצם העובדה שגולשים נכנסים לאתר, קוראים את התכנים שבו ויוצאים ממנו לאתרים אחרים וביניהם לאתר שלכם זה יתרון. גוגל מתייחס לאופן שבו הגולשים מגיעים וגולשים באתר שלכם לא פחות מאשר לנתונים היבשים של האתר ושל הקידום שלו.
מה עם טיפים?
חשבתם שנשאיר אתכם ככה בידיים ריקות? אז לא, יש לנו כמה טיפים עבורכם.
-
אם אתם מכירים מישהו שעוסק בתחום שלכם ויש מצב שהוא יתן לכם פרוטקציות – השתמשו בזה. קשרים עם אנשים זה תמיד טוב.
-
אם אתם עובדים עם עסקים, היעזרו בלקוחות או בשותפים שלכם. זה יכול להיות רלוונטי כמעט בכל תחום מכיוון שהיום כמעט לכל עסק יש אתר אינטרנט.
-
בנו אתר אינטרנט חיצוני (בלוג למשל) על שרת נפרד והשקיעו בו כאילו היה אתר רגיל לכל דבר. כתבו בו תוכן איכותי ומשכו אליו קהל וכמובן – הוציאו ממנו קישורים לאתר שלכם. אתר זה נקרא "אתר תמיכה", קראו כאן על בניית אתרי תמיכה.
-
צרו תוכן מיוחד ומקורי שיגרום לאנשים לשתף אותו עם אנשים אחרים או הוסיפו כפתורי שיתוף לאתר שלכם שיעודדו לעשות זאת.
-
דברו על מה שאקטואלי – אם יש לכם אפשרות לדבר על נושא אקטואלי שבוער כרגע בשיח היום לא רק שהוא יכול להיות מעניין יותר את הקהל, אולי אנשים יגיעו אליכם מחיפושים טריים בגוגל.
-
קשרו למקומות שמקשרים אליכם. לא תמיד אתם צריכים לקשר רק לדפים שלכם אלא לפעמים שווה לקשר למקומות ישנים כדי שגוגל ייזכר בהם, יסרוק אותם שוב ויגיע אליכם בעקיפין.
לקריאת טיפים נוספים בהרחבה הכנסו למאמר: 10 טיפים לבניית קישורים