גורמי דירוג לשנת 2017 (Ranking Factors)
כשמתחילים ללמוד קידום אתרים יש הרבה מה ללמוד, אבל אחד הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לדעת, כבר בבסיס, הוא למה גוגל מייחס חשיבות בקידום ומה לא כל כך מעניין את גוגל. החלטנו להכין בפניכם הסבר קצר לגורמי הדירוג המעודכנים לשנת 2017 על בסיס מקורות אמינים כדוגמת אתר Semrush ואתרים נוספים בתחום. וכמובן על סמך ניסיון אישי.
גורמי דירוג לפי סדר חשיבות
כניסות לאתר – יהיה הגיוני מאוד שגוגל ייחס חשיבות לאתרים פופולריים. אתרים עם הרבה כניסות ובמבקרים שונים, אבל חשוב מאוד לדעת שהמבקרים האלו יהיו איכותיים. אם תקנו תנועה לאתר לא בהכרח תזכו לאותו אפקט שלו תזכו במידה ותצליחו להביא תנועה טבעית לאתר. תנועה איכותית היא המפתח.
זמן באתר – אם הצלחתם להביא הרבה תנועה לאתר אבל כולם עוזבים במהירות, כנראה שאתם עושים משהו לא טוב או שחסר משהו. צריך לגרום לגולשים לאהוב את מה שהם מוצאים באתר ולהישאר בו כמה שיותר זמן.
אחוז יציאה ומעבר בין דפים – למרות שבמקרים רבים הגולשים ימצאו את מבוקשם בדף הראשון אליו הם נכנסים, אבל חשוב מאוד לעודד את הגולשים לנווט בין הדפים השונים ולא לצאת מאותו דף שאליו הם נכנסו. על מנת שזה יקרה צריך להעשיר את האתר בתוכן איכותי ויעיל וליצור חווית משתמש טובה לניווט באתר לא רק בתפריטים אלא גם בשולי האתר ובתוכן.
קישורים מפנים – ככל שיותר אתרים מקשרים אליך בצורה טבעית יש סיכוי שיש לכך סיבה טובה. קישורים מכתובות אתרים שונות, במיוחד מאתרים חזקים מאוד יכולים להועיל מאוד לתהליך הקידום. עם זאת, הצפת קישורים או קישורים לא טבעיים עלולים לגרום לאפקט הפוך.
איכות התוכן – למעשה, איכות התוכן היא הדבר החשוב ביותר באתר אבל ניתן לדעת זאת בבירור כשהסעיפים שכתבנו למעלה עובדים. אם יש לכם הרבה כניסות לאתר והגולשים נמצאים בו הרבה ומדפדפים, כנראה שהתוכן שלכם טוב. חשוב לדאוג לתוכן איכותי שקולע לצורך של הגולשים. אם לא יזיק להשתמש בתוכן ארוך ומפורט זה כדאי, אך צריך להכיר את הקהל שלכם.
גורמי דירוג נוספים
ישנם גורמי דירוג נוספים ורבים שמשפיעים. חלקם חשובים מאוד אך עקיפים, למשל "חווית משתמש" זה אחד הדברים החשובים ביותר לקידום אבל אי אפשר למדוד אותו ולכן הוא נמדד באמצעות דרכים אחרות כמו אחוז יציאה ומעבר בין דפים. הנה רשימה של כמה נקודות חשובות שצריך לקחת בחשבון בתהליך הקידום וחלקם צריך לקחת בחשבון עוד לפני שמתחילים קלדם או לבנות את האתר.
- מהירות האתר
- התאמה לסלולרי
- מותג חזק (עם שיח ברשת וברשתות חברתיות)
- אבטחת האתר (Https)
- קוד נכון ותקין
- שימוש בביטוי בתוכן, בכותרת ובתיאור.
- נראות יפה של התוכן (שימוש בתמונות וסרטונים)
- וותק הדומיין
- סמכות הדומיין \ הדף
- כתובת הדף
- תדירות עדכון התוכן באתר \ הוספת תוכן חדש
- שימוש בהיררכיה נכונה (כותרת H2, H3…)
- קישורים פנימיים
- קישורים חיצוניים איכותיים לאתרים חזקים
- טקסט חלופי לתמונות
- הימנעות מטעויות קידום נפוצות
ועוד…