דירוג ספאם לאתר שלכם
כולנו יודעים מה משמעות המילה ספאם, אם נסכם את הלך הרוח של המילה זה פשוט משהו שאף אחד לא רוצה, הוא סתם מיותר בעולם ואין לו שום תועלת. בנוסף לכך מתואר הספאם כשיווק אגרסיבי ושילוב של כל אלה מכניס את הספאם לתחום קידום האתרים והופך אותו לרלוונטי מתמיד. גוגל מקטלגים אתרים מסוימים כאתרי ספאם לאחר שאלו לא מוצאים חן בעיניהם מסיבות שונות, אך לעתים גם אתרים תמימים יכולים 'לזכות' לתואר המפוקפק. במאמר הבא נדבר על ספאם ונשים דגש על דירוג ספאם, אך לגלות אם האתר שלכם בעייתי ואיך לפתור בעיה – באשמתכם ולא באשמתכם.
הנחיות האיכות של גוגל
לפני שנגיע לשורש הספאם, בואו נדבר לרגע על הנחיות האיכות של גוגל. גוגל ידועה בכך שהיא דוגלת במתן דגש לתוכן איכותי באתרים שמדורגים אצלה גבוה ועל כן אתם צריכים לשים דגש שהתוכן שלכם יהיה כזה. אם לא יהיה לכם תוכן איכותי אז אולי לא תזכו לעונש, אך לא תזכו לתהילה, אבל ההיפך מתוכן איכותי הוא תוכן ספאם וגוגל לא אוהבת את זה. הנה כמה דוגמאות לסוגי תכנים בעלי איכות נמוכה שגוגל רוצה שתימנעו מהם.
-
תוכן אוטומטי – כשהאתר שלכם יוצר מילות מפתח ואוצר מילים רחב שאין לו כל משמעות או ערך לגולש. גם תוכן שיש בו היגיון אך הוא נלקח באופן אוטומטי באמצעות גורם חיצוני כמו RSS.
-
הטעיה בהפניה – כשגולש נכנס לאתר למטרה מסוימת ומופנה לאתר בנושא אחר ולא מתאים כלל רק מסיבות של SEO. להפנות כתובת לאתר חדש זה בסדר, אבל אם המטרה שלכם לא טהורה אז גוגל יכולים לדעת את זה.
-
הונאת קישורים – גוגל רוצים קישורים טבעיים, אם אתם עושים משהו לא טבעי יש סיכוי שגוגל יעלו עליכם. הונאות קישורים כוללות דברים שאולי נראים לכם תמימים אך הם בהחלט לא כך, ביניהם: קישורים בפוטר ובווידג'ט 'קישורים מומלצים' שמובילים לאתרים בתחומים אחרים, תוכן שבו יש מגוון רחב של קישורים מתוך המשפטים גם כשאין בכך צורך, קישורים מדפים שכל מטרתם היא קידום ועוד… לעתים ניתן לפתור בעיה זו באמצעות Nofollow, אך צריך סיבה טובה שהקישורים יהיו שם מלכתחילה.
-
הסתרת קישורים – יש כל מיני שיטות שבאמצעותם מציגים לגוגל משהו אחד אבל לגולשים משהו אחר. גוגל לא אוהבים את זה. גם אם הקישורים שלכם נראים כחלק מטקסט רגיל וקשה לדעת שיש שם בכלל קישור (או גרוע מכך, קישור לבן על רקע לבן!). תופתעו לגלות עד כמה גוגל חכמים.
-
תוכן לא ייחודי – התוכן באתר שלכם צריך להיות שלכם ולא של אף אחד אחר. לא יפה להעתיק וזה גם לא יניב לכם שום דבר מועיל. צרו לעצמכם את התוכן. בנוסף לכך, גם אם מדובר בתוכן שלכם, גוגל לא רוצה לראות אותו בכמה עמודים שונים. זה נקרא תוכן משוכפל.
-
דחיסת מילות מפתח – אם כל מה שאתם עושים זה לשרברב את המילים שאתם רוצים לקדם לתוך מאמר אז תרדו מזה. גוגל רוצים מאמרים טבעיים ותוכן איכותי ויעיל לגולשים. אף גולש לא אוהב לקרוא את אותה מילה חוזרת על עצמה כל 4 מילים.
איך בודקים דירוג ספאם לאתר שלי?
במידה ואתם מנהלים אתר והוא רשום ב-Google Webmaster אז אתם בטח תקבלו מיילים מהם שמזהירים אתכם בנוגע לכל מיני דברים שלא מוצאים חן בעיניהם. מלבד גוגל, תוכלו לנסות את הכלי הנחמד של Moz. מקישים את כתובת האתר שלכם ואז יופיע לכם פירוט קצרצר על האתר שלכם (שמוגבל בגלל שיש צורך בגרסא בתשלום) ובנוסף לכך תוכלו לראות את ה-Spam Score שלכם. האלגוריתם של הדירוג הזה נוצר על ידי Moz עצמם ולכן הוא לא מדויק ב-100% אך הוא בהחלט יכול לתת לכם כמה נקודות למחשבה.
הדירוג מחולק למספרים מ-1 עד 17 שככל שעולים בסולם והמספר גבוה יותר כך האתר שלכם בסכנה גבוהה יותר. כל עוד האתר שלכם בצבע ירוק אז הכל בסדר, ברגע שהוא כתום כדי לכם לבדוק למה, אבל אם הוא אדום המצב רע. קראו את ההנחיות של גוגל ותנסו לחשוב מה גורם לכך שהדירוג שלכם לא טוב. מלבד ההנחיות של גוגל, Moz מוסיפים גם פרמטרים בעצמם שאולי יכולים לתת לכם תשובות.
-
אתר לא אמין על פי Moz – צריך לבנות לעצמכם שם טוב.
-
אתר גדול עם מעט קישורים – יש סיבה למה אתם לא מוציאים קישורים?
-
מעט קישורים נכנסים – משמע האתר שלכם לא שווה יותר מדי.
-
מעט תוכן – אם יש לכם יותר קוד מתוכן המצב לא טוב.
-
קישורים ללא מותג – אם אתם מקשרים תחת מילות מפתח ופחות עם ביטויים, כדאי שתחשבו שוב.
-
הרבה קישורים חיצוניים במעטפת – אין שום סיבה שיהיו כל כך הרבה קישורים לאתרים אחרים מהתפריט ומהפוטר של האתר שלכם.
-
שום פרטי יצירת קשר – למה אין אפשרות ליצור קשר איתכם או קישור לרשתות חברתיות? זה מעלה חשד.
-
חוסר איזון בקישורים – אם יש לכם רק קישורי Follow זה מעורר חשד, צריך שיהיה הגיוני עם שילוב של Follow ו- Nofollow.
-
ועוד…
לפעמים זה לא באשמתכם
במקרים רבים, אתרים מקבלים דירוג ספאם גבוה בגלל משהו שלא בשליטתם כלל וכלל. לדוגמא, אם אתם מקבלים קישור מאתר ספאם ואין לכם דרך ליצור קשר עם בעל האתר כדי להסיר את הקישור עליכם לנקוט בפעולות שיגרמו לגוגל להבין שאתם לא משתפים פעולה עם האתר הזה ואין לכם כל קשר אליו. איך עושים זאת? באמצעות דחיית קישורים – או Disavow Tool.
איך מבקשים מגוגל להתעלם מקישורים נכנסים
לוחצים על הקישור הזה, בוחרים את האתר שאליו יש קישורים נכנסים ובוחרים ב'התנערות מקישורים' ואז הוא יבקש מכם קובץ Txt. בכתובת אתם יכולים לשים קישורים – 1 בכל שורה – או לכתוב דומיין שלם שממנו יש להתעלם. איך בוחרים דומיין? פשוט רושמים בשורה "domain:example.com" בלי הגרשיים (ובלי http). תוכלו ללמוד עוד על הכלי הזה כאן וחשוב מאוד שתשתמשו בו בחוכמה ורק אם אתם ממש חייבים ולא הצלחתם ליצור קשר עם בעל האתר.
גם הטובים ביותר נופלים בזה
העולם משתנה ושיטות ישנות שניסיתם יכולים להיות כבר לא רלוונטיות ועכשיו הן גורמות לכם נזק. חברות בניית אתרים או חברות קידום רבות פעלו בצורה שפעם הייתה מועילה, אך היום לא. 2 הדוגמאות הבאות אולי לא בהכרח יזיקו לאתר שלכם אבל הן בהחלט עלולות לעשות זאת.
-
תיק עבודות – כשיש לכם דף באתר עם הרבה קישורים ללקוחות זה עלול להיראות לא טוב לגוגל. הרי מה חברה למכירת פרחים וקישור לדף נחיתה של אינסטלור קשור לאתר בניית אתרים או למעצב גראפי? גוגל עלולה לראות זאת בעין רעה ולכן מומלץ לא לשים קישור אלא רק תמונה, או במקרה האחר להשתמש ב- Nofolloww.
-
קישורים בפוטר של "נבנה על ידי" וכו' – כשכל כך הרבה קישורים יוצאים לכם מפוטרים של אתרים רבים זה עלול לא להיראות טוב. אולי אתם קונים את הקישורים? מה קשור אתר של בניית אתרים לאתר הקיים? בהנחיות של גוגל להונאות קישורים הם הדגישו "קישורים המופצים באופן נרחב בכותרות תחתונות של אתרים שונים" וזה לא משתמע ל-2 הפנים. חשוב לשים את הקישורים שלכם בחוכמה. כתבנו בעבר מאמר על קישורים מאתרי לקוח וכדאי לכם להציץ בו.
בהצלחה!