הקשר בין הרשתות החברתיות לקידום אורגני
אף אחד – מלבד עובדי גוגל שפיתחו את האלגוריתם – לא יודע האם קידום ברשתות החברתיות ופעילות חברתית ענפה מתקשרת לקידום בגוגל. אנחנו יודעים את הכללים הבסיסיים של הקידום, שבו קישורים ותוכן אחראיים בין היתר על המיקום שלנו בתוצאות ועל ההשפעה על הדירוג שלנו במנועי החיפוש אך האם כמות הלייקים שקיבל הפוסט שלי באתר משנה משהו?
בעיקרון, אנחנו יודעים שגוגל וגוגל פלוס הם מקשה אחת ואין ספק שגוגל מתעדפת את גוגל פלוס על פני פייסבוק או טוויטר אך גם על ההשפעה של גוגל פלוס על הקידום האורגני אנחנו לא באמת יודעים. מומחים בתחום קידום האתרים טוענים כל אחד משהו אחר ובסופו של דבר נותר לנו אלא רק להסתכל על העובדות ולנחש. אז בואו נסתכל רגע על העובדות.
-
נתחיל בעובדה השרירותית שעל פיה יש קשר בין כמות הפעילות ברשתות החברתיות היא בהתאם להצלחת האתר במנועי החיפוש. בדרך כלל שתראו אתר עם דף פייסבוק מרשים או הרבה שיתופים בטוויטר אתם תשימו לב שהוא גם הולך טוב בגוגל בתוצאות החיפוש.
-
באתר Moz בדקו אם אם שיתוף תוכן בטוויטר כחלק מקידום האתר משפיע על הקידום של האתר במנועי החיפוש וראו שיש הבדל ויש שינוי לטובה. עם זאת, מחקר אחד לא אומר יותר מדי ויכול להיות שהיו גורמים נוספים.
-
גוגל אוהב לנתח את הפעילות של הגולשים באתרים ובכך להסיק את טיבם. המקום הכי טוב לשתף בו תכנים לגולשים זה הרשתות החברתיות ואם הצלחתם לאסוף את קהל היעד המתאים שלכם ולהציג להם תכנים שהם אוהבים ולהשאיר אותם באתר כדי שינווטו בו זה אומר שהצלחתם בהרבה בחינות.
-
אתרים רבים משווקים את הרשתות החברתיות שלהם בכל מקום גם כחלק מקידום אורגני. זה אומר שאם תחפשו את שם האתר אתם תמצאו אותו בתוצאה הראשונה אבל מייד אחריו תמצאו את דף הפייסבוק, את דף הטוויטר או את עמוד היוטיוב של האתר. זה כבר יתרון בכך שאם הם לא יופיעו שם, יופיע מישהו אחר, אז מדובר בכמה קישורים מובילים שכולם מפנים לטובתכם.
יש עוד לא מעט סיבות לחשוב שיש קשר בין קידום אורגני לרשתות החברתיות אך בסופו של דבר כמו שאמרנו התוצאה לא ידועה לנו. אנחנו אישית לוקחים זאת בחשבון.