טעויות קידום נפוצות
לא משנה עד כמה אתה משקיע בקידום האתר שלך, ברגע שכל דרך הפעולה שלך פגועה או שאתה לא יודע משהו ועושה אותו למרות הנזק שהוא עלול לגרום כל ההשקעה הזאת לא שווה הרבה. יש המון מדריכים באינטרנט שמסבירים מה עושים כדי לקדם את האתר, וכך גם מדריכים באתר הנוכחי שאתם גולשים בו עכשיו, אבל לא הרבה רושמים מה – לא – לעשות. אז הנה כמה טעויות נפוצות שאנשים עושים וכדאי להם להימנע מהם.
טעויות קידום נפוצות שכדי להימנע מהן
תוכן חלש – הדבר שגוגל הכי אוהב באתרי האינטרנט הוא התוכן, במדיה והתוכן באתר שלכם הוא תוכן דל או תוכן משוכפל גוגל כבר לא יאהב אתכם כמו שאתם רוצים שהוא יאהב אתכם. הקפידו על תוכן עשיר ואיכותי שמושך גם את הגולשים שנכנסים לאתר, לא רק את גוגל. הקפידו על קישורים פנימיים ויוצאים כדי שמנועי החיפוש וגם האנשים עצמם יוכלו לנווט באתר שלכם. מכירים את הביטוי 'התוכן הוא המלך'? ובכן, לא סתם.
תמונות ללא טקסט חלופי – שמעתם בטח על כך שתמונות בתוך כתבה או מאמר מוסיפות הרבה. אבל שימו לב שלתמונה צריך להיות טקסט חלופי שיוצג במידה והתמונה לא עובדת. בנוסף, הטקסט החלופי הזה חשוב כי מנועי החיפוש לא יכולים לראות את התמונות אז הטקסט עוזר להם להבין מה מופיע בתמונה. בשנים האחרונות עולה גם הנושא של הנגשת האתר כך שטקסט חלופי הוא לא בונוס, הוא חובה.
חרטוש מילות מפתח – אנחנו לא אוהבים את המילה 'חרטוש' אבל אין מה לעשות, זה המונח הכי מתאים למקרים שבהם אנשים רוצים לתקוע כמה שיותר מילות מפתח בתוך מאמר. הם עושים את זה בלי הקשר מתאים ובלי שזה יהיה נוח לקריאה. זו לא הדרך וזה בטח לא מוביל אתכם לאף מקום. זכרו, אם המאמר שלכם לא הגיוני עבור בני האדם – הוא לא אהוד על ידי גוגל.
חוסר התחשבות בגולשים מהסלולרי – גם אם אתם יודעים שבאתר שלכם אין טעם להיכנס מהסלולרי, אל תחסכו מעצמכם את התאמת האתר למובייל. גם אם באמת אף אחד לא יכנס לאתר מהסלולרי, למנועי החיפוש זה עדיין אכפת ולכן חשוב להתאים את האתר למובייל בכל מקרה. בשנים האחרונות גוגל מייחס לכך יותר ויותר חשיבות לקידום האתר שלכם ולדירוגו.
העדפת עיצוב על פני קידום – במקרים אחרים, תעדיפו שהעיצוב שלכם יהיה מהפנט עם אנימציות ותמונות אבל דבר כזה יכול לפגוע באתר מאוד. לא רק שהטעינה תהיה איטית יותר כשכל האתר יהיה מורכב מתמונות ורקעים כבדים או קבצי Js מיותרים אלא שגם תפריטי פלאש (מישהו משתמש בזה עדיין?) למשל לא ניתנים לקריאה על ידי מנועי החיפוש. כשאתם בשלב עיצוב האתר שלכם אתם צריכים לקחת בחשבון את הקידום של האתר ולמקם כל דבר בצורה נכונה ובמינון הנכון כך שהאתר יהיה הכי קריא והכי מהיר.
יותר מדי קישורים מהפוטר – פעם אנשים היו מקדמים את האתרים שלהם בשיטות מוזרות, אחת מהן הייתה למלא קישורים בתחתית האתר לכל מיני מקומות כולל אתרים חיצוניים שאפילו לא קשורים לאתר שלכם. לא רק שזה יכול להזיק לכם, אלא שגם האתרים החיצוניים שאליהם אתם מכוונים עלולים להינזק.
התעלמות מהרשתות החברתיות – בעידן של היום אחד הדברים שהולכים הכי חזק באינטרנט אלו הרשתות החברתיות – פייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס ועוד. אם אתם מקדמים את האתר שלכם אתם חייבים להשקיע גם ברשתות החברתיות. גוגל מיחס חשיבות רבה לאתרים שמצליחים ברשתות החברתיות ומעוררים עניין. לפעמים קל להגיד "לא מתאים לי רשתות חברתיות" או "זה פשוט לא הולך טוב עם סוג האתר שלי", אבל אנחנו אומרים – תמצאו דרך שזה כן יתאים! תפתחו דף בפייסבוק או שתנסו לקדם את המאמרים שלכם בקבוצות השונות.
חוסר ניתוח של הנתונים – שימוש באמצעי ניתוח סטטיסטיקות כדוגמת Analytics ו-Google Wembaster הוא חיוני לאתר שלכם. אנשים רבים חושבים שהכלי הזה בסך הכל כלי סטטיסטיקות שאומר לכם כמה נכנסים לכם לאתר, אבל כשאתם מתחילים לפשפש יותר בנתונים אתם עלולים למצוא כמה תובנות לגבי מאיפה נכנסים לאתר שלכם ואיך אפשר לשפר נתונים אלו. ניתוח של הנתונים צריך להתבצע כל הזמן כדי שתמיד תוכלו ללמוד איך להתייעל.
מחקר מילות מפתח לוקה בחסר – מחקר מילות מפתח זה דבר בסיסי שכל מקדם צריך לעשות. אבל המחקר צריך להיות מקיף ואל לכם להתמקד רק בביטויים חזקים! ישנם ביטויים קטנים ובינוניים רבים שיכולים לעזור לכם לקדם את האתר ולהכניס לכם גולשים לאתר עד שהביטויים החזקים יוכלו להתקדם.
כמות קישורים על פני איכות – כמה שיותר קישורים יותר טוב? לא בהכרח, כשאתם מקשרים לאתר שלכם חשוב להקפיד על קבלת קישורים מאתרים איכותיים וטובים ולא מאתרים חלשים. בנוסף לכך, חשוב לשים לב שאתם מפזרים את הקישורים שלכם בצורה חכמה שתיראה טבעית. גוגל יודע לזהות קישורים רבים שבאים מאותו שרת (או IP) ולכן הוא יחשיב דבר כזה כפעולות בעלות אינטרס ולא בהכרח שבטווח הרחוק זה ישתלם לכם אם תתמקדו רק בזה.
קידום יתר – על קידום יתר כתבנו מאמר בנפרד. כאן