נוירומרקטינג – הסבר וטכניקות מומלצות
נוירומרקטינג Neuromarketing. אולי שמעתם על זה בעבר אבל זו הייתה מילה מסובכת עבורכם והחלטתם לעבור את היום מבלי להבין את משמעותה. אז הנה הזמן לעצור ולהקשיב, כי היא יכולה לעזור לכם בשיווק, הן באתר האינטרנט באמצעות התוכן והן בחיים האישיים.
מה זה נוירומרקטינג?
למרות שבני אדם שונים אחד מהשני, המוח שלהם מגיב לפעמים באותה הדרך במצבים מסוימים. יש באפשרותינו להשתמש בטכניקות שונות כדי להשפיע על הרגש של הלקוח ולהניע אותו לפעולה. לא צריך להיות מומחה גדול בחקר המוח כדי להבין אילו דברים עובדים ואילו דברים עובדים פחות, ולפעמים הניסיון גם עושה את שלו. אז הנה כמה טכניקות נויומרקטינג פשוטות שיכולות לשפר לכם את יכולות השיווק.
השפעה על המוח של הגולש
על מנת להשפיע על המוח של הגולש לא צריך כוחות על או טכנולוגיה מתקדמת שנמצאת רק בסרטים, אפשר להשתמש בידע ובאמצעים פשוטים כדי להגיע לתוצאות הרצויות. איזה רגש שווה לעורר אצל הלקוח כדי שהוא יבצע רכישה? בדרך כלל התשובות הן שמחה, הנאה וכבוד. אתה צריך לגרום ללקוח לשמוח שהוא מצא דווקא אותך מבין שאר האתרים, ליהנות ממה שהוא מצא ולגרום לו להעריך אותך או את השירות שלך.
איך עושים זאת?
יש שיטות רבות שיכולות לעזור. הניסוח שלכם והדרך בה אתם מציגים את התוכן יכולים לעשות הבדל גדול בין תוכן פשוט ורגיל לבין תוכן שנותן ערך מוסף, מוגש בצורה טובה, מעורר הזדהות ואפילו מתובל בקצת הומור.
שיטה נוספת היא שימוש בצבעים – צבעים שונים מעוררים רגש שונה, בגלל זה תראו בדרך כלל אתרי אינטרנט עסקיים בצבעי כחול או אתרי אינטרנט שפונים לקהל הנשים בצבעים בהירים ובגווני אדום-ורוד-סגול. הסיבה היא לא רק שיוך הצבע למקצוע או לתחום, אלא שיוך הצבע לרגש שרוצים לעורר. למשל, צבעי כחול משדרים ביטחון, מקצועיות ושלווה. צבעי צבעי ורוד משדרים אהבה, חושניות ודאגה וצבעי צהוב משדרים אנרגיה או זהירות, תלוי בשימוש.
גם הדרך בה אתם מציגים את התוכן שלכם משפיעה מאוד. מאמר קובייתי ללא תתי כותרות או תמונות עלול להיראות מאוד מאיים ואנשים רבים יימנעו מקריאה שלו. חשוב שכבר לפני שקוראים את התוכן – הוא ייראה מסודר ונוח לקריאה.
עוד טיפ קטן – הוספת תמונה של אנשים מחייכים מועילה גם כן לשיפור מצב הרוח של הגולש. למה? המוח שלנו עובד בצורה של 'מראה' כשהוא רואה פרצופים. אם אתם רואים פרצוף מחייך באתר אינטרנט, בתת מודע שלכם אתם כבר מרגישים יותר מחוייכים. אגב, חיוך זה דבר טוב גם בלי שום קשר לשיווק.
חוק ההדדיות – הכרת הטוב
מחקר שנערך בשנת 2002 בדק איך אנשים מגישים טיפ ב-3 סיטואציות שונות:
-
סיטואציה 1 – המלצר הוסיף בחינם קינוח קטן עם החשבון.
-
סיטואציה 2 – המלצר הוסיף בחינם כמות גדולה של קינוחים עם החשבון.
-
סיטואציה 3 – המלצר לא הוסיף כלום בנוסף לחשבון.
כפי שאתם יכולים לנחש, כשהמלצר הוסיף משהו קטן כצ'ופר ללקוח, זה היה מספיק כדי להעלות את אחוזי הטיפ ב-13-18 אחוזים.
אתם יכולים ללמוד מכך ולשים לב שהשיטה הזאת מיושמת בצורות שונות בשירותים שגם אתם בטח השתמשתם בהם. ראיתם בעברכם עסקים ואתרי אינטרנט שמציעים "חודש ראשון מתנה" או אתר שמוכר מגוון קורסים מציע לך קורס אחד בחינם. השיטה הזאת עובדת לא רק בעסקים אלא גם בחיים עצמם. ברגע שאתה מציע לעזור למישהו, אפילו במשהו קטן, אתה כבר מקבל 'נקודות זכות' אצל אותו אדם והוא יזכור אותך לטובה.
מחסור יכול להיות יתרון
איך מחסור יכול להיות יתרון? ובכן, דמיינו מצב שבו יש לפניכם 2 דוכנים, על אחד כתוב שלט "חולצות במחיר מבצע!" ועל השני כתוב "חולצות במחיר מבצע! נותרו 2 יחידות!". תודו שהסקרנות שלכם תנטה לכיוון הדוכן עם 2 היחידות כי זה יכול להתפרש ב-2 דברים בעיניך – אני יכול לנצל הזדמנות זו רק עכשיו אחרת זה יגמר, ו-"אם נותרו רק 2 סביר להניח שהחולצות שם טובות, הרי נותרו כל כך מעט אז כנראה יותר אנשים קנו שם". באותה מידה אנשים מציעים מבצעים 'לזמן מוגבל'. כשאתה מבין עד כמה הדברים האלו משפיעים, אתה יכול ליישם אותם בעצמך באתרים שלך ובמבצעי העסק שלך.
רעיון – מכור מוצר יקר שאתה לא מצפה למכור
"טוב, זה נשמע כבר הזוי לגמרי. למה שמישהו יעשה דבר כזה? בחיים לא ראיתי דבר כזה", אם זה מה שחשבתם כשקראתם את הכותרת אתם כנראה טועים. עסקים רבים מתחומים רבים מציעים 'חבילות' ובינהן חבילות גדולות מאוד, ולא סתם – כדי שתהיה ללקוח אפשרות לבחור חבילה ולהרגיש שהוא בוחר את החבילה 'החכמה'. לעתים, בנוסף ליתרון בריבוי הבחירה, לקוח יוכל לראות שהחברה שלך מוכרת גם חבילות 'יוקרתיות' כאלו ולשער שאנשים באמת קונים אותם, זה יעלה את רמת האמינות שלכם ויציג אתכם כמומחים בקנה מידה גדול יותר.
ישנן עוד שיטות רבות טובות ויעילות אך אני לא יכול לכתוב על כולן (ואני גם כמובן לא מכיר את כולן). מקווה שאהבתם ונהניתם. יום טוב! 🙂
מאמר מעניין
תודה 🙂