ניהול קמפיינים ב-Analytics
מערכת אנליטיקס – Analytics – מכילה אמון אפשרויות לניתוח התנועה באתר שלכם, אבל לפעמים יש דברים שאתם יכולים לעשות כדי לשפר את זה ולייעל את הדרך בה אתם מנתחים תנועה וקישורים נכנסים לאתר שלכם. דרך אחת שלא תמיד זוכה ליחס היא הקמפיינים. הקמפיינים יכולים להיות כל מקור תנועה, בין אם רשימת תפוצה במייל, פוסט ברשתות החברתיות ואפילו מנועי החיפוש. נניח ופרסמתם כמה פרסומים בפייסבוק בדפים שונים או בפוסטים שונים. אתם רוצים לדעת בצורה קלה באמצעות אנליטיקס איזה קישור הביא יותר כניסות ולדעת לנתח לעומק את הגולשים שנכנסו דרך קישור זה. באנליטיקס מופיע לכם facebook.com בלבד, אך אפשר לנתח את זה לעומק יותר באמצעות utm.
באמצעות קודים פשוטים, תוכלו לקבל מידע מדויק
גוגל ו-Analytics מאפשרים לכם להוסיף לכתובת שאותה אתם משווקים ומפיצים מס' פרמטרים שיעזרו לכם לקבל מידע מדויק יותר על הכניסות. אלו הפרמטרים
- utm_source – מקור התנועה. למשל: פייסבוק, מייל, קישור באתר חיצוני
- utm_medium – סוג אמצעי ההגעה לאתר. למשל מייל, באנר ועוד…
- utm_campaign – שם קמפיין שאתם בוחרים.
- utm_term – מילות המפתח למודעה (במידה ואתם עושים קידום ממומן)
- utm_content – במידה ויש לכם כמה לינקים במודעה אחת, תוכלו להפריד באמצעות קוד זה.
מהפרמטרים האלו אתם יוצרים קישור והתוצאה הסופית של הכתובת שלכם תהיה משהו כזה
http://www.example.com/?utm_campaign=spring&utm_medium=referral&utm_source=facebook
אם אתם לא רוצים לכתוב ידנית את הקוד אפשר להשתמש בכלי הזה או בכלי של effinamazing שהוא מאוד נוח. הקישור מכיל גם הסברים נוספים אחרים בנושא.
איך מנתחים את המידע שמעובד באמצעות קישורים אלו?
בתפריט של Analytics יש כפתור 'קמפיינים'. לחצו עליו ויופיעו לכם הפרטים של הקמפיינים בדיוק כמו שאר החלקים האחרים באתר. תהיה שם חלוקה ברורה של הקמפיינים עם פרטים מפורטים וסטטיסטיקות. עכשיו ניתן לנתח ולהפיק מהקמפיינים מסקנות. ניהול הקמפיינים מאוד פשוט והיעילות שלו רבה, אז המידע שלמדתם עכשיו שווה לכם הרבה! בהצלחה.