סוכנות פרסום או פרסום לבד מהבית?
כל מי שנכנס לאתרי אינטרנט גדולים, אתרי אינטרנט חדשותיים, יכול למצוא שם היום לא מעט תוכן מקודם, תוכן שיווקי אשר פונה אל אותו גולש באופן נקודתי. כלומר, מדובר בפרסום שעוסק בתחומים ונושאים שהאתר מזהה שמעניינים את הגולש.
נניח אנחנו מתעניינים בטיסות לחו"ל, אז בכל פעם כשנכנסים אל אותם אתרים, אנחנו נוכל למצוא מאמרים מסוימים, מחוץ לתוכן שהאתר עצמו מייצר ומפרסם, אשר מתעסקים בנסיעות וטיסות לחו"ל. זה בזמן שאם גולש אחר ייכנס לאתר, הוא ימצא שם הרבה פעמים, באותו מקום, תוכן שמתאים לו, תוכן שהוא מחפש.
שיטה זו, אשר כמעט כל סוכנות פרסום דיגיטל היום עובדת איתה, נוצרה לפני מספר שנים על ידי סוכנויות פרסום אשר מייצרות תוכן שיווקי אשר מיועד לחברות ועסקים שונים אשר רוצים להגיע אל גולשים, לא רק דרך תוכן מבית ולא רק דרך תוכן שהם עצמם מייצרים במקורות שונים.
הרעיון הוא פשוט, סוכנות דיגיטל שעובדת עם לקוח כזה או אחר, פונה בשמו לסוכנות פרסום ומעלה בעזרתה קמפיין שיופיע באתרים מסוימים אשר רלוונטיים לסוג הקהל של אותו עסק. להבדיל מקמפיינים אחרים, בין אם זה בגוגל, יוטיוב או כל מקום אחר, כאן מדובר על קמפיין של מאמרים, תוכן שיווק ברמה גבוהה. מדובר במאמרים לכל דבר, שמספקים מידע אינפורמטיבי חשוב לגולש וכשהוא נכנס לאתר, לא רק שהוא נתקל בחומר הזה, אלא שהוא רואה אותו כתוכן רגיל לכל דבר. לא כולם יצליחו לשים לב להבדל שבין תוכן לתוכן רגיל.
כמובן שכל קמפיין בנוי על פי המטרות והיעדים שלו, וכל חברה תשלם לסוכנות הפרסום על פי פרמטרים שונים, בין אם זה זמן הקריאה של הגולש או פרמטרים אחרים שנקבעים.
במה זה עדיף על פרסום לבד מהבית?
כל אתר אינטרנט צריך להכיל תוכן וכל בעל אתר שמעוניין לקדם את עצמו, חייב לפרסם תכנים לא רק באתר עצמו אלא גם במקורות אחרים. השאלה היא, האם תוכן כזה טוב יותר מתוכן שסוכנות פרסום מספקת או לא.
בגדול, התשובה היא ששניהם נחוצים וחשובים לנו לצורך פרסום וקידום, אך יש לפרסום דרך סוכנות יתרונות רבים, שאנחנו לא בהכרח נוכל לספק לעצמנו באופן עצמאי.
למשל, סוכנות פרסום העושות שימוש בשירותים של טאבולה או אאווטבריין, מגיעות אל אתרים בארץ ובחו"ל, שאנחנו כנראה לא נצליח לפרסם שם מאמרים, בוודאי לא בתקציב שעומד לרשותנו, ולא תמיד באופן שהיינו רוצים. הסוכנויות האלה עובדות עם אתרים גדולים ומאפשרים לנו לקבל חשיפה אופטימאלית. מעבר לכך שמדובר גם בחשיפה ממוקדת על מי הצרכים שלנו. דבר שאנחנו לא נוכל להשיג אם נפרסם מאמר רגיל.
כמו כן, הסוכנות תדע לבנות עבורנו קמפיין שמתאים למה שאנחנו מחפשים, כך שיהיה לפרסום הרבה יותר ערך ואנחנו לא נבזבז את כספנו לחינם.