תוכן ומילות מפתח סימנטיים
סמנטיקה זהו תחום תחום שעוסק במשמעות המילים. זה קשור לקידום? ועוד איך! אם יש 2 דברים שהיו מאז ומעולם וחשיבותם לא השתנתה הם תוכן ומילות מפתח. כשאנחנו מדברים על תוכן ומילות מפתח אנחנו מדברים על מילים ומשמעויות שבהן אנחנו משתמשים ועל הקשר שלהן לנושא המרכזי.
על מנת לפשט את זה, נשתמש בדוגמא. כשאדם מחפש בגוגל "טלפון", מבחינת גוגל אין יותר מדי פרטים שבאמצעותם הוא יכול להכווין את הגולש לתוכן המתאים ביותר עבורו. זה יכול להיות כל דבר. מילים כמו "למכירה", "תיקון", "כיסוי", "מטען", "קווי" או כל דבר אחר שמתקשר לתחום עליו מדברים יכולים להיות עזר והכוונה כדי למקד את התחום. מצד שני, מילים אחרות יכולות להפוך לגמרי את המשמעות של המילה, הרי אנחנו צריכים לדעת אם המחפש רוצה לראות טלפונים למכירה, מעבדת תיקונים, מידע מקיף על טלפונים, יכולות המצלמה של הטלפונים או אולי הוא מחפש טלפון של חברה כלשהי?
שימוש בסמנטיקה כדי להכווין את גוגל
באמצעות שימוש במילים הנכונות אנחנו מכווינים את גוגל לנושא שעליו אנחנו מדברים ובאמצעותן הוא יוכל לדעת איפה למקם אותנו, לאיזה חיפושים לצרף אותנו ואיך לדאוג לכך שאנחנו נופיע בתוצאות החיפוש לאנשים המתאימים.
ישנם ביטויים שכל הזמן נקשרים אחד לשני, במיוחד בתחומים מקצועיים עד כדי כך שגוגל אומר לעצמו "איך זה יכול להיות שבדף הזה אין את המילה הזאת והזאת?" כי הוא יודע שדפים אחרים שעוסקים בנושא יש מילים הקשורות לביטויים המרכזיים בדף באמצעות.
מה עושים?
- עושים מחקר – ישנם כלים באינטרנט שיעזרו לכם למצוא מילים קשורות לנושא שלכם. הכלים האלו יכולים לעזור לכם לא רק בכתיבת הדף הנוכחי אלא ברעיונות לדפי תוכן חדשים באתר שלכם. בנוסף לכך, מומלץ לבדוק מה אחרים עושים ובאילו מילים הם משתמשים שאולי לא השתמשתם בהם, במיוחד בדפים שנמצאים בדף הראשון בגוגל.
- עבודה מקיפה על הדף – אתם רוצים שהדף שלכם יהיה מושלם. תארו את הנושא עליו אתם מדברים בצורה המקיפה ביותר ככל שאשפר עם שימוש בכמה שיותר מילים הקשורות לאותו תחום.