עדכון אופוסום – חיפוש מקומי
בתאריך 1 בספטמבר גוגל הכריזה על עדכון חדש באלגוריתם של החיפוש המקומי. העדכון נקרא "אופוסום" על שם העסקים הרבים שחשבו שהעסק שלהם 'מת' בחיפושים המקומיים בדיוק כפי שאופוסם ידוע בכך שהוא מעמיד פני מת בצורה משכנעת מאוד. עם זאת, אותם עסקים לא באמת מתו לגמרי בחיפוש, הם פשוט יוצרים רושם כזה בגלל האלגוריתם של גוגל אך כל זה הולך להישתנות לאחר העדכון החדש.
מה עדכון אופוסום עשה?
הדברים העיקריים שעדכון אופוסום עשה הם אלו:
שיפור מיקום גם אם העסק בעיר אחרת אך קרוב
לעתים קורה מצב שבו יש עסק שנמצא ממש קרוב למיקום שלכם אך הוא לא מופיע בגלל שטכנית כתובתו היא בעיר אחרת. קל לגוגל לשלוף תוצאות מתאימות ברמת גן אם אתם נמצאים ברמת גן, גם אם יש חנות יותר קרובה בבני ברק.
הסתרת עסקים מבעלות דומה
עוד עדכון שגוגל עשתה היא לשנות את מיקומיהם של כפילויות על מנת לא למלא את התוצאות הראשונות בעסקים מאותם בעלים. זה אומר שאם יש 2 עסקים עם בעלות משותפת שפועלים באותו אזור, רק אחד מהם יוצג. זה תקף לגבי סניפים של אותה רשת או אפילו חנויות קטנות שעל פניו נראה שאין כל קשר ביניהם אך קיים קשר כשמגיעים לשורש.
דגש חזק יותר על המיקום
זה היה ככה גם לפני, אך יותר מתמיד למיקום הפיזי שלכם יש השפעה על התוצאות שתראו.
דגש על כל מילה
כשאנחנו מחפשים משהו בגוגל אנחנו רוצים לקבל את התוצאה המתאימה ביותר ולכן כל מילה היא חשובה. יש עוד הרבה לאן להתקדם בתחום הזה אך בסופו של דבר מדובר על כך שמיקוד בנושא מסוים במקום מסוים יניב לכם תוצאות מדויקות כמה שיותר לעסקים שהכי מתאימים לכם, לא רק על סמך המיקום אלא גם על סמך המילים המדויקות שחיפשתם.
דומה אך שונה מהחיפוש האורגני
אז נכון שהחיפוש האורגני אומר הרבה על האתרים שלכם, אך החיפוש המקומי עובד בצורה קצת אחרת. בדיקה שנערה מצאה שאתרים שאמנם סוננו על ידי החיפוש האורגני (כמו למשל עם www ובלי) דווקא כן הופיעו פעמיים בתוצאות החיפוש המקומי.
סיכום
אנחנו רואים שגוגל עדיין עורכים שינויים ובדיקות באלגוריתם שלהם, אבל נדמה שהם בדרך הנכונה.