עדכון גוגל – ספטמבר 2019 – מי נפגע?
בשבוע האחרון של חודש ספטמבר הכריזו בגוגל על עדכון האלגוריתם שלהם והיו ציפיות לשינויים גדולים, בעיקר בחו"ל. אך האם השינויים מורגשים גם בגוגל ישראל? החלטנו לבדוק.
נתחיל מחו"ל
כצפוי, כמו בכל עדכון, חלק עלו וחלק ירדו. ע"פ RankRanger הנישות שנפגעו הכי הרבה היו נישת הבריאות / פיננסים. השינויים במקומות הראשונים היו פחות משמעותיים מאשר בעדכון של יוני. ע"פ Semrush הקטגוריות שספגו הכי הרבה שינויים הם חדשות, ספורט ובידור.
דווקא מבחינת הקהילה עצמה והעסקים הקטנים-בינוניים כמעט ולא הורגשו שינויים ברורים. חלק דיווחו על ריקודים שלא ברורים עדיין לאן הובילו אותם וחלק לא הרגישו שינוי כלל.
New poll for today: Anyone seeing and significant changes in rankings or traffic after the Google Sept. 2019 core update release?
— Barry Schwartz (@rustybrick) September 26, 2019
ובישראל?
משיחה עם כמה מקדמי אתרים לא נראה שהיה שינוי משמעותי שראוי לדווח עליו. חלק דיווחו שהם עדיין לא קלטו מה השתנה וחלק דיווחו שהם ראו ריקודים ושינויים מאוד מוזרים שכאמור לא ידוע לאן מובילים בסופו של דבר. היו כאלו שדווקא דיווחו על שיפור. אתר בתחום הבריאות הרגיש זינוק במיקומים, לאו דווקא בביטויים הראשיים אלא בביטויי זנב ארוך. אתרים אלו דווקא נפגעו בעדכון של יוני.
אם אתם מקדמי אתרים שרוצים לספר לנו על החוויות שלכם מהעדכון האחרון, אתם מוזמנים לעשות זאת בתגובות.