עדכון חדש: עדכון המכבים
בעוד שעד היום קראנו לעדכון לא ברור שנעשה בשנה האחרונה בשם "פרד", השבוע אישרו לנו שאכן יש עדכון כזה באופן רשמי, והוא קיבל את השם "עדכון המכבים" עלי די בארי שוורץ.
מה משמעות עדכון המכבים?
בעדכון זה נעשה שינוי באלגוריתם של גוגל. הנקודות בהן השפיע העדכון, בין היתר.
- שיפור האלגוריתם שקובע את הרלוונטיות של הביטוי המחופש לדף.
- שיפור ושינוי בהשפעה של משקלו של כל קישור, שינוי זה יגרום לכך שאתרים בעלי כמות קטנה של קישורים נכנסים יהיו יותר רגישים לשינויים בתוצאות החיפוש.
- שינויים באיך שהתוכן משפיע על הופעתו של הדף בתוצאות החיפוש – למשל, אם שאילתת החיפוש היא למטרת קבלת אינפורמציה, תצפו לראות פחות אתרים פרסומיים או מכירתיים.
בסופו של דבר – השינויים נועדו לשפר את הרלוונטיות של הדף לגולש. כך שאם נפגעתם כתוצאה מהעדכון, הדרך הטובה ביותר להתאים את עצמכם למצב החדש היא לעשות משהו שהייתם אמורים לעשות כבר מתחילת הדרך – להיות רלוונטיים יותר לגולש.
מי הכי נפגע מהשינוי?
על פי אתר seroundtable, מניתוח של 100 אתרים שנפגעו מהעדכון, האתרים שנפגעו הכי הרבה אלו אתרים שהשתמשו בהרבה ביטויי זנב ארוך בתוספת של ערים. למשל אתרי תיירות שיצרו דפים רבים בצירוף של שירות + מיקום. למשל אתרי תיירות (טיול בפריז, טיול בניו יורק) ואתרי שירות (חשמלאי בכפר סבא, מתקין מזגנים ברמת השרון).
בנוסף, אתרים שכל מטרתם היא למכור מוצרים מסוימים גם נפגעו בהעדכון. לא מדובר על חנויות מקוונות אלא אתרים שמנסים לקדם מוצר או כמה מוצרים כדי להרוויח כסף באופן קדחתני. אתרים אלו הוגדרו כאתרי אפילייט. על פי הניתוח, לא היה ברור מה הסיבה לנפילתם של אתרים אלו וייתכן שמדובר בנזק משני.
צריך לקחת בחשבון שבישראל המצב לא בהכרח אותו דבר. האלגוריתם של גוגל ישראל הרבה פחות מתוחכם ולכן ייתכן שההשפעה של עדכון זה תורגש באופן שונה או לא תורגש כלל.