צ'קליסט לקידום אורגני
אם ברצונכם להגדיל את התנועה האורגנית לאתר שלכם, להעלות את שיעור ההמרה ולשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל, באפשרותכם לפעול במספר מישורים. בין היתר עליכם לבצע אופטימיזציה והתאמת כל עמודי האתר לאלגוריתם החיפוש של גוגל.
מדובר למעשה בדבר הכי פשוט שאפשר לעשות מבחינת קידום אתרים, שכן כל דבר באתר נמצא בשליטתנו ואנו מסוגלים לבצע את ההתאמות המלאות והמקיפות ביותר שאפשר לעשות על מנת להפוך את האתר לידידותי למנועי החיפוש.
למטרת האופטימיזציה של האתר עליכם להתמקד בביטוי מפתח אחד בכל עמוד, או לכל היותר שניים לעמוד. אם לדעתכם קיים עמוד שניתן למקד אותו בשלושה או ארבעה ביטויי מפתח שונים, יתכן וכדאי לכם לשקול לפצל את התוכן של העמוד הזה לשניים או שלושה עמודים שיתמקדו כל אחד בחלק מן הביטויים הללו.
בנוסף, בטרם תתחילו את ביצוע פעולות האופטימיזציה בפרט וקידום האתרים בכלל, מומלץ כי תבדקו מהו הדירוג הנוכחי של האתר בתוצאות החיפוש של ביטויי מפתח שונים. כך תקבלו נקודת פתיחה שבהמשך תוכלו להשוות אליה את ביצועי הקמפיין שלכם.
כעת הגיע הזמן להתחיל בביצוע האופטימיזציה. אלה הם הדברים שעליכם לבצע אשר רלוונטיים לצד הנראה של העמוד, לכם ולגולשים שמגיעים לאתר:
- ודאו כי התוכן הטקסטואלי שלכם בכל עמוד הוא באיכות גבוהה, רלוונטי, ובאורך 500 מילים לכל הפחות. לעולם אל תעלו תוכן טקסטואלי הכולל שגיאת כתיב או טעויות בדקדוק – הוא לא רק יצרום לעיניהם של הקוראים אלא גם למנועי החיפוש.
- ודאו כי ביטוי המפתח כלול בכותרת העמוד ולפחות באחת מכותרות המשנה שבו.
- ודאו כי ביטוי המפתח מופיע בין שלוש לעשר פעמים לאורך גוף הטקסט. היזהרו שלא להגזים מדי, פן גוגל יחשוב שמדובר בתוכן זבל. הדרך הטובה ביותר לשלב את ביטוי המפתח בכמות מספקת היא לכתוב את התוכן תוך מחשבה על זה שקורא אותו. אם הוא זורם ונעים לקריאה עבור בני אדם, הוא גם מתאים לגוגל.
- השתדלו לשלב בעמוד תוכן ויזואלי כלשהו, כגון תמונות, איורים או גרפים, שיהיו רלוונטיים לביטוי המפתח וימחישו אותו.
- ודאו כי ביטוי המפתח כלול גם בטקסט הנלווה לתוכן הויזואלי הנ"ל, כגון תיאורי תמונות או הסברי האיורים וכדומה.
- עד כמה התוכן שלכם מוצלח? שאפו לגרום לכך שהגולשים שמגיעים לאתר שלכם ירצו לשתף אותו עם חבריהם באמצעות שליחת הקישור בדואר אלקטרוני או שיתוף ברשתות החברתיות.
- אם האתר שלכם מיועד לאיזור בארץ או לעיר ספציפית, ודאו ששם האיזור או העיר מופיעים בתוכן. אם הוא לא משתלב בתוכן באופן קוהרנטי, שקלו להוסיף פוטר (Footer) בתחתית העמוד.
- ככל שמעורבות הגולשים בעמוד גבוהה יותר כך גדלים סיכוייו לשפר את הדירוג במנועי חיפוש. לכן הוסיפו בכל עמוד אפשרות לתגובות, ביקורות ו/או קישורים לשיתופים ברשתות החברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, פינטרסט וכדומה.
במקביל, עליכם לבצע מספר פעולות בצד שאינו נראה לגולשים, הוא הצד הטכני יותר:
- השתדלו לשלב את ביטוי המפתח בכתובת ה-URL של האתר. כיום, כאשר ניתן ליצור שמות דומיין בעברית, הדבר פשוט מאי פעם.
- ודאו כי ביטוי המפתח מופיע בתג הכותרת, בתג התיאור ובטקסט האלט של התמונות, רצוי באופן קולח ולא מאולץ.
- השתמשו בקישורים במידה סבירה, לא באופן מופרז מדי. על הקישורים להיות רלוונטיים לנושא, במיוחד אם הם קשורים זה לזה באופן הגיוני.
- ודאו כי קוד האתר מציין בפירוש מיהם העמודים המיועדים לגלישה במכשירים ניידים, על מנת שגוגל יידע לזהות אותם ככאלה ולהעדיף אותם על פני עמודים אחרים בתוצאות החיפוש.