קידום בתוצאות חיפוש לפי מיקום
משנה לשנה גוגל מייחסת למיקום העסק שלכם חשיבות רבה יותר ובשנת 2017 זה הגיע לשיא וגוגל הודיעה על כך בהנחיות המעודכנות שלה לבעלי אתרים. אבל מה זה אומר?
מה זה חיפוש לפי מיקום?
כשאדם נמצא במקום מסוים בטלפון שלו והוא רושם את המילים 'בית קפה' ברוב המקרים הוא יחפש את בית הקפה הקרוב ביותר אליו ולכן גוגל ייקח בחשבון שמיקום העסק מאוד רלוונטי לתוצאות החיפוש והוא יציג את התוצאות של בתי הקפה הקרובים. לחילופין, כשאדם יחפש 'בתי קפה בראשון לציון' התוצאות שיהיו רלוונטיים יותר מתמיד הם כמובן בתי הקפה שנמצאים בראשון לציון ולכן התוצאות צריכות לשקף את מה שמחפש הגולש ולא סתם בתי קפה אקראיים שהצליחו לקדם את האתר שלהם בצורה טובה יותר.
החשיבות של חיפוש לפי מיקום
אין ספק שלקידום האתר לפי מיקום יש חשיבות רבה, במיוחד לאור העובדה שמדובר בקהל היעד מובהק וגם כמות הפעולות שלקוחות מבצעים מחיפוש לפי מיקום מאשר מחיפוש רגיל גבוה יותר. כתוצאה מכך, כל תהליך הקידום שלמדנו במשך השנים הופך ל'משני' והתחום החדש שתפס תאוצה בשנים האחרונות הופך לחשוב יותר ויותר.
מה עושים כדי להתקדם טוב לפי מיקום?
ראשית, חשוב לבדוק שהעסק שלכם נמצא במאגר העסקים של גוגל. זה עוזר לא רק לחיפוש לפי מיקום אלא בכלל להקלדה של העסק או כתובתו בגוגל ולקבלת מידע מהיר וזמין מהטלפון, מהטאבלט והמהמחשב. דבר שני שחשוב לעשות הוא שימוש בנתונים מובנים ובהם להזין את הפרטים של העסק שלכם הכוללים כתובת, מספרי טלפון ואפילו שעות פתיחה ונתונים נוספים שאתם חושבים שיהיו רלוונטים. עוד דרך כמובן היא שימוש במילות מפתח שמשייכות את העסק שלכם למיקום מסוים ובכך תגבירו את המודעות של גוגל לתוצאות החיפוש הממוקדות יותר.
טיפ: במאגר העסקים של גוגל יש אפשרות להשאיר ביקורות על העסק שלכם. גולשים רבים (ואפילו אני!) מייחסים חשיבות רבה לביקורות שמופיעות שם, לציונים ולהערות אך מפה זה כבר תלוי בכם בתור עסק.