קידום ממומן בגוגל
בטח קרה לכם בעבר שחיפשתם משהו בגוגל ונתקלתם בתוצאות יוצאות דופן שהופיעו מעל כולן וקיבלו צבע שונה או הופיעו בצד שמאל של התוצאות הרגילות. אלו אתרים המשתמשים בקידום ממומן הנקרא Adwords מבית גוגל. בעלי אתרים אלו משלמים כסף על כל כניסה לאתר שלהם מאותו קישור בשונה מהתוצאות הרגילות שבעלי האתרים שלהם לא נדרשים לשלם כלום על כל לחיצה. מאמר זה יעסוק בקידום ממומן בגוגל. על קידום ממומן במקומות אחרים וברשתות החברתיות בפרט נעסוק במאמרים אחרים.
על פניו נראה שקידום זה הנקרא קידום ממומן, עדיף על קידום אורגני בגוגל מבחינת רווחיותו אך נראה שהוא גם יקר. היתרון העיקרי בקידום ממומן הוא שניתן למקד את מילות החיפוש בו אתם רוצים שאתרכם יימצא וכך להגיע לקהל יעד ממוקד יותר וכמובן להופיע באותן מילות מפתח בתוצאות הראשונות והבולטות ביותר ללא המתנה ארוכה ועבודה יום-יומית הנדרשת בקידום אורגני כשהחיסרון הנראה לעין שלו הוא התשלום על כל כניסה.
אך לא הכל כפי שהוא נראה, בקידום ממומן אמנם תופיעו בתוצאות הראשונות, א תהיו תלויים מאוד בגוגל. ברגע שתפסיקו לשלם על קידום ממומן האתר שלכם פשוט יעלם מהמקומות האלו. בנגד, בקידום אורגני, גם לאחר סיום התשלום למקדם אתרים מקצועי או לחברת קידום, האתר שלכם יכול להמשיך ולנסוק או לשמור על המקומות שלו מבלי לבצע שום שינוי. עם זאת, אל תסמכו על זה, בתחרות כמו בתחרות, המתחרים יעשו הכל כדי שתהיו מאחוריהם. עוד נקודה בה הקידום הממומן לא עולה על האורגני הוא שבדרך כלל צריך לבצע שילוב בין סוגי הקידום השונים ולא מומלץ להישאר רק במסלול אחד. זה אמנם לא חיסרון על פני האורגני, אך אם היינו צריכים לבחור באחד זה יהיה האורגני. שימו לב, לא תמיד הקידום הממומן יקר יותר מהאורגני מכיוון שבמילות חיפוש פופולריות יותר קשה לקדם את האתר ויש לשלם למומחים באופן שוטף כדי שהאתר יגיע לתוצאות טובות וגם יישאר בהם בעוד שבקידום ממומן אתם משלמים סכום מוסכם מראש על כל לקוח פוטנציאלי שנכנס לאתר שלכם וקל יותר לאמוד את ההוצאות מול ההכנסות הלידים. את היתרונות והחסרונות נכסם לכם ברשימה הבאה:
יתרונות הקידום הממומן
- פרסום ממוקד על פי מילות המפתח המתאימות ביותר לאתרכם.
- הוצאה כספית ישירה (PPC) על גולשים פוטנציאלים ללא חריגה לא מתוכננת.
- התאמה אישית – אתם מחליטים מה לפרסם, מתי ואיפה.
- מהירות – אין צורך בהמתנה ארוכה כמו שבקידום אורגני.
חסרונות הקידום הממומן
- האתר יוצר תלות בקידום הממומן ולא מתקדם באופן טבעי.
- גולשים רבים נוטים להכנס לתוצאות האורגניות.
- חוסר ידע ושימוש נכון בקידום הממומן עלול לגרוע בריווחיות ולכן יש להיוועץ במומחים.
בדומה לקידום אורגני, גם בקידום ממומן יש לעקוב ולנתח את אופי התנהגות הגולשים ואת קמפיין הפרסום אותו אתם מבצעים על מנת להבין יותר טוב איך לשפר ולייעל אותו תוך תיכנון מקצועי של הקמפיין. פעולה זו לא פשוטה כלל וכלל לאנשים שלא עוסקים בתחום ולכן יש אנשים בעלי ידע וניסיון בנושא שיוכלו לבצע את הניתוח בצורה היעילה ביותר על מנת שההוצאה הכספית תהיה מינימלית והרווחים מקסימלים. אם אתם מעוניינים בייעוץ וניהול קמפיינים ממומנים אתם יותר ממוזמנים להשאיר את פרטיכם בשדות למטה ומומחים יחזרו אליכם בהקדם.
עדכון: בפברואר 2016 (ונכון גם לשנת 2017*) ביצעה גוגל מספר שינויים בהצגת התוצאות הממומנות. יכול להיות שמדובר בדבר המשמעותי ביותר עבורכם בתור מפרסמים ולכן חשוב לקרוא את המאמר על השינויים ולהסיק את המסקנות.
מעוניין בשירותי קידום ממומן?
אנחנו מציעים שירותי קידום ממומן בצורה מקצועית ושקולה שתעזור לכם ליצור קמפיין ממוקד ואיכותי. כתבנו על כך בהרחבה במאמר שמסביר על מחיר קידום ממומן.