כמה עולה קידום ממומן בגוגל?
אמ;לק: עלות קידום ממומן תלויה בתקציב שלכם. אתם יכולים להשקיע כל סכום שתרצו וככל שהתקציב גדול יותר כך תיחשפו לקהל גדול יותר. עלות ניהול הקידום על ידי מומחים בדרך כלל באזור ה-20% מהתקציב שאתם משקיעים.
כמעט כל אדם שרוצה לבצע עסקים יעדיף לבצע את העסקים שלו עם מחירים ברורים וקבועים. אם מישהו קונה מוצר הוא רוצה לדעת את המחיר המדויק שהוא מוציא כדי לקבל בתמורה את המוצר, כנ"ל בקידום אתרים. אם אתם משקיע בקידום אצל חברת קידום, הוא רוצה לדעת בדיוק כמה זה עולה לו ומה הוא מקבל בתמורה, אבל הבעיה היא שבתחום הזה לא הכל עגול, שלם או פיקס.
מה מחירו של קידום ממומן?
אין הגבלה להשקעה בקידום ממומן. קידום ב-Google Adwords או בקידום הממומן של פייסבוק יכול לעלות לכם 100 שקלים או חצי מיליון. ככל שתשקיעו יותר, תקבלו יותר. חברות הקידום שמבצעות עבורכם קידום ממומן נכון וחכם לוקחות עמלה על עבודת הקידום, אבל למעשה העמלה הזאת משתלמת כי במקום לזרוק כסף על קידום לא נכון, אתם מייעלים את מה שהכסף שלכם משיג עבורכם. מומלץ להמשיך לקרוא כדי להבין יותר לעומק.
גורמים שמשפיעים על המחיר בקידום ממומן
המחיר שאתם משלמים עבור קידום ממומן הוא לא אחיד. אתם יכולים להשקיע פעם אחת 500 שקלים ולקבל מכך X בתמורה, ובפעם אחרת להשקיע 500 שקלים ולקבל בתמורה Y. בדומה לתחומים אחרים בפרסום, יש לכך כמה סיבות דומות, ונסביר.
אתם משלמים על חשיפה – לא על לקוחות
אחת הסיבות הברורות ביותר להבדלים האלו היא שאנשים לעתים מצפים לתמורה ברורה. במקרים בהם חברה מבצעת פרסום רק בשביל לפרסם את שמה או לשמור על מותג חזק, תשלום על חשיפה הוא הגיוני בהחלט, אבל ברוב המקרים ירצו בעלי עסקים וחברות להשקיע כסף ולהרוויח מכך כסף בצורה ישירה. בעל עסק שמפרסם מודעה בעיתון על מבצע, לא רוצה שאנשים רק יסתכלו ויגידו 'אז נחמד, יש להם מבצע' (זה עדיין טוב בעקיפין, לעתיד) אלא יעדיף שאחרי שלקוח יתקל בפרסומת הוא ילך ויממש את המבצע – יבצע מכירה.
בקידום אתרים ממומן כשלקוח לוחץ על פרסומת שלכם, אתם כבר משלמים את הסכום בין אם הוא קנה מכם את המוצר או הזמין את השירות שלכם ובין אם לא. על פניו זה הגיוני מאוד, אבל זה יכול להיות מאוד מתסכל אם מתוך השקעה גדולה של כסף לא תקבלו שום פניה.
תחומים שונים – מחירים שונים
בהנחה שמוכר קרטונים ועורך דין משקיעים את אותו סכום כסף בפרסום, סביר להניח שמוכר הקרטונים יקבל יותר קליקים על הפרסומות שלו.
הסיבות לכך הן תחרותיות
- יש בארץ יותר עורכי דין ממוכרי קרטונים
- עורכי דין מפרסמים יותר בקידום הממומן של גוגל מאשר מוכרי קרטונים ויש יותר תחרות – ובהתאם המחיר לקליק עולה.
ורווחיות
- סביר להניח מוכר קרטונים מרוויח פחות על סגירת עסקה מאשר עורך דין. באותה מידה מחיר לקליק בתחום הנדל"ן או הפיננסי יהיה גבוה יותר מאשר חנות מתנות או מסעדה.
- גם בתוך תחום יש הבדל – ביטויים שמתאימים למוכרי קרטונים בסיטונאות יעלו יותר מאשר ביטויים שמתאימים למוכרי קרטונים בודדים. גם בתחום עורכי הדין יש תחומים יקרים יותר מהאחרים בהתאם לקהל היעד או הרווח שיש בתחום על כל סגירת עסקה.
ומה מקבלת חברת הקידום
חברות קידום שמבצעות תכנון נכון של הקידום הממומן יכולות לנצל את הכסף שלכם במיטבו ולעזור לכם להגיע לכמה שיותר קהל רלוונטי שיבסופו של דבר יכנס לאתר או דף הנחיתה שלכם ויצור קשר. חברות אלו לוקחות עמלה שגובהה משתנה מחברה לחברה. נהוג לקחת 20% מהתקציב שאתם משקיעים בקידום כעמלה, אך יש חברות שיקחו מחירים גבוהים או נמוכים יותר. לדוגמא, אם השקעתם 1000 ש"ח לתקציב הממומן, חברת הקידום תקבל 200 ש"ח.
למה זה משתלם בכל זאת?
עם תכנון נכון וחכם של מקדם אתרים מקצועי תוכלו להשקיע נכון יותר בפרסום שלכם בהתאם לתחום והמטרה שלכם. ישנם אנשים רבים שלא מבינים בתחום הקידום הממומן ומנסים לקדם את עצמם אך מגלים שהם משקיעים את הכסף שלהם לשווא. כבר נתקלתי בעבר בטעויות קריטיות, כמו למשל בעל מכון אבחון שהשקיע כסף על פרסום בגוגל גם בביטויים של מכון כושר, או חשמלאי בצפון שלא הבין איך הוא מקבל כל כך הרבה פניות לא רלוונטיות על לקוחות מהדרום.
בנוסף לכך, קידום ממומן יכול להיות משתלם אם עושים את החישובים הנכונים בטווח הרחוק ובמספרים גדולים. השקעה של 300 שקלים יכולה להניב לכם שום דבר אך גם יכולה להצליח ולהניב 600 שקלים, אבל אם תשקיעו 1000 שקלים ומתוכם תסגרו עסקה אחת של 2000 שקלים זה יכול להיות משתלם לכם אפילו יותר.
נטיעת עץ כסף
כמה שאני לא אוהב להשתמש בתמונות קלישאתיות, יש בדוגמא הזאת הרבה אמת. ברגע שאתם משקיעים כסף (נוטעים עץ), אתם יוצרים לעצמכם הזדמנויות להרוויח יותר כסף (פירות), בכסף שאתם מרוויחים (הפירות) תוכלו להשקיע יותר כסף בקידום הממומן (לקטוף אותם ולנטוע באמצעותם עץ נוסף) וכך למעשה הצמיחה של העסק שלכם גדלה במהירות גבוהה יותר.
עסקים שניסו את מזלם בתחום הקידום הממומן וביצעו קמפיין טוב, גילו במהרה ששווה להישאר ולהתמיד כי על כל השקעה שלהם הם מרוויחים פי כמה וכמה, ובגלל שבהמשך הם משקיעים יותר ממה שהתחילו, הצמיחה גדלה באופן משמעותי. בגלל זה חשוב לפנות לחברת קידום מקצועית שתעשה עבורכם את הקידום הממומן הטוב ביותר. כדי שלא תבזבזו כסף מיותר וכדי שהעסק שלכם יצמח בדיוק כפי שחלמתם.