שיטות SEO ישנות שכבר לא עובדות
קידום אתרים הוא תחום מאוד משתנה, מה שטוב היום לא בהכרח יהיה טוב עוד 3 שנים וכנ"ל לגבי מה שהיה עד היום. הנה כמה שיטות שכבר חלפו מן העולם ולמרות זאת אנשים עדיין משתמשים בהן.
דחיסת מילות מפתח לכותרות לפני לחיצה
פעם, ממש פעם, כשהיינו רוצים לקשר לדף אחר, היינו יכולים לחשוב שלדחוס מילות מפתח לתוך הקישור יהיה דבר חכם. למשל בסוף מאמר מסוים, לשים קישור שאומר "כסאות | כסאות פלסטיק | כסאות פלסטיק למכירה" ולמרות שזה היה נשמע לנו חכם מהסיבה שזה מכיל את מילות המפתח שלנו, וגוגל מתייחס למילות המפתח שלנו, בפועל זה לא חכם. חלק גדול מהקידום הוא היחס של גוגל כלפי קליקים באתר שלנו, ומה גולש עושה כשהוא רואה קישור כזה? הוא חושב לעצמו שמדובר בספאם, שמדובר במשהו כל כך יבש שלא יביא לו יותר מדי מידע אלא יקשר אותו לדף סרק, כתוצאה מכך הוא לא ילחץ על הקישור והתוצאה לא תהיה כפי שרצינו. הדרך הנכונה להחליף את זה כיום היא לנסות בכל זאת להכניס מילת מפתח אחת או שתיים, אבל לדעת למשוך את הגולש להיכנס. למשל "לכניסה לאוסף כסאות הפלסטיק המדהים שלנו" בתוספת תיאור. כמובן שזו רק דוגמא ויש להשתמש במה שנראה לכם מתאים לגולש ולתוכן שאתם מפרסמים, אבל הכוונה היא שיש יותר חשיבות למשוך את הגולש להיכנס ולא להתייחס לזה כאל כותרת יבשה למטרות קידום בלבד. תחשבו על זה כעל כותרת שיווקית שמופיעה בפרסומת, ולא בהכרח כאל כלי קידום.
דחיסת מילות מפתח ל-Footer
עד היום ניתן לראות את התופעה הזאת שבה אנשים ממלאים את החלק התחתון באתר שלהם בקישורים פנימיים וחיצוניים ש'עוזרים' לגולש להתמצא באתר. בפועל, אנשים דוחסים שם קישורים למטרות קידום בלבד ולא כאלו שעוזרים למשתמש. גוגל לא מתלהב מהדברים האלו ולפעמים הוא אפילו יעניש בקידום את האתרים שמשתמשים בשיטות האלו ולכן חשוב להיזהר. אם הקישורים שנמצאים בתחתית האתר שלכם רלוונטים, יעילים ושימושיים לגולש שלכם – אז אתם בסדר. אם אתם משתמשים בהם כדי לנפח את מילות המפתח ואפילו משתמשים בגודל גופן קטנטן כדי שזה לא יפריע לגולש אלא רק כדי שמנוע החיפוש יקרא את זה – כדאי לכם לחשוב על דרך אחרת.
דף נפרד לכל וריאציה של מילת המפתח
נחזור לדוגמא עם כסאות הפלסטיק. נניח יש לי אתר שמוכר כסאות באופן כללי ואני רוצה לקדם את תחום כסאות הפלסטיק באתר שלי. עד לפני כמה שנים אנשים היו פותחים מס' לא מועט של דפים לכל אחת ממילות החיפוש הרצויות, "כסאות פלסטיק", "כסאות פלסטיק למכירה", "כסאות פלסטיק מחיר" ועוד שלל כותרות שמכילות פחות או יותר את מילת המפתח שלנו מילה נוספת. עד לפני 4-5 שנים זה היה טוב, אבל גוגל התחכם מאז והוא מתחיל להבין פחות או יותר איך המוח האנושי עובד בקטעים האלו. השיטה הנכונה לימים אלו היא פשוט לפתוח דף אחד מרוכז למילת המפתח ולנסות להכיל כמה שיותר מידע כולל את מילות המפתח בוריאציות השונות ובכך גוגל יקדם את הדף הנוכחי גם בחיפושים הקטנים יותר מאשר שגוגל יקדם כל דף בנפרד במילת חיפוש נפרדת.
בניית אתרים קטנים במקום אתר גדול
אנחנו לא מדברים פה על אתרי תמיכה קטנים אלא על עסק שמוכר כסאות, שבמקום לפתוח אתר למכירת כסאות הוא פותח אתר אחד לכסאות פלסטיק על דומיין נפרד, אתר לכסאות עץ בדומיין אחר ואתר לכסאות מתקפלים בדומיין אחר. האתר הגדול של הכסאות הוא הרבה יותר יעיל ואין פה בכלל שאלה, אם תטרחו הרבה על קידום שלושת האתרים, בעוד שכל אחד מהם יקבל שליש מההשקעה הם גם יתקדמו שליש ממה שאתר אחד גדול יכול להתקדם ובצורה כזאת יהיה יותר קשה לבנות סמכות לדומיין. הדבר החכם יהיה לבנות אתר אחד ראשי ולהשתמש בסאב דומיינים לכל אחד מהנושאים במידה וזה נחוץ. בצורה כזאת, הדומיין הראשי יקבל את הסמכות וכתוצאה מכך כל האתרים שתחתיו ייהנו מההטבות.
שימוש בדומיין ללא מותג
אדם שרוצה לקנות מוצר מסוים יעדיף לקנות אותו ממקום סמכותי ואמין בעל שם, ולכן אם יופיעו לפניו 2 תוצאות חיפוש של אתרים שונים, האחת היא "כסאות פלסטיק" והשניה היא "המשביר לכסא" או "מלך הכסאות" (סתם דוגמאות ששלפנו) הוא יעדיף להסתכל על האתר השני מהסיבה שהאתר הראשון, עם הזמן, צובר לעצמו תדמית של אתר ללא מותג, אתר שיכול להיות למטרות קידום בלבד או כזה שנועד רק לשווק משהו בצורה אגרסיבית ולא באמת משהו אמיתי (תראו מי מדבר). כשרוצים לשווק אתר אינטרנט ולצבור לו שם עם הזמן, צריך למתג אותו כדי שבבוא הזמן (וזה לוקח זמן) הוא יוכל לשדר סמכותיות ואנשים יוכלו לזהות אותו כאתר אמין ובאמצעות דומיין כמו "כסאותפלסטיק.co.il" הדרך לכך הרבה יותר קשה.
מבוסס על המאמר הזה באתר Moz.
אנחנו ממליצים לכם לקרוא על עוד טעויות קידום נפוצות.