שינויים בהצגת פרסומות Adwords 2016 | מעודכן גם ל-2017
כבר הרבה זמן גוגל לא ביצעו שינוי כל כך משמעותי במנוע שלהם בתחום הפרסומות. הפעם היה זה השינוי שהם עשו לקידום הממומן בשירות Google Adwords. מהיום, אין יותר פרסומות בצד שמאל של הדף אלא רק למעלה ולמטה בתוצאות החיפוש. במחשבים יוצגו עד 4 פרסומות למעלה ו-3 למטה בעוד שבסלולרי עד 3 למעלה בניגוד ל-4 למעלה ו-2 למטה (בהתאמה) שהיו עד עכשיו. על פי הנתונים של כלי הניתוח Moz חלה עליה בשבועיים האחרונים בהצגת תוצאות חיפוש עם 44 פרסומות בראש העמוד וירידה בכמות הפרסומות שמופיעות בצד שמאל, זה מראה על שינוי מאוד יוצא דופן שחל בגוגל.
למה בעצם גוגל עשו את זה?
בשנים האחרונות אנחנו רואים שינוי מאוד גדול ביחס של גוגל לסמארטפונים. מחודש לחודש הסמארטפונים הופכים ליותר חשובים אפילו מהמחשבים וגם הסטטיסטיקות מצביעות על כך שיותר אנשים מחפשים בסמארטפונים מאשר במחשבים הנייחים. גוגל רוצה לשמור על קו אחיד בכל השירותים שלה ולכן היא הופכת את העיצוב והמבנה של תוצאות החיפוש במחשב כדי שייראה דומה לעיצוב והמבנה של תוצאות החיפוש בסמארטפון. סיבה נוספת לכך, היא שבתוצאות חיפוש רבות מופיע גרף ידע של גוגל שמציג תמונה, פרטים ומידע על החיפוש שהזנו ולכן כתוצאה מכך הפרסומות נדחקו אל התחתית וגוגל רוצה להימנע מזה.
כיצד זה משפיע על הקידום?
השינוי הזה ישפיע על המפרסמים ב-2 דרכים עיקריות.
-
המחיר לקליק יעלה – גוגל רוצה שקהל המשקיעים שלה יראה רווחים ולכן היא שינתה את המבנה והעלתה את המחיר לפרסום בראש הדף. זה אומר שרבים מהמפרסמים יצטרכו להתפשר על התקציב והם יופיעו בתחתית הדף. יש לכך השפעה רבה כי הפרסומות למטה הרבה פחות אפקטיביות מאשר הפרסומות בראש הדף או אלו שהיו בצד הדף.
-
האורגני יהיה פחות רלוונטי (?) – יש חשש בקרב מקדמי האתרים שכל העבודה שלהם הופכת למיותרת מאוד כי להשקיע מאמצים רבים בשביל להגיע למקום החמישי בלבד זה כבר לא שווה את זה. אנשים סוברים ש-4 הקישורים הראשונים הם די והותר בשביל לספק את הגולש שמחפש פיתרון בגוגל אך אף אחד לא יודע את זה בבירור. בגלל שהשינוי יחסית חדש, אנחנו נדע בקרוב לאמת או לשלול את זה. עם זאת, ניתוח של מפת חום בתוצאות החיפוש כבר מוכיח שיש סיבה טובה לחשוש.