10 דרכים להשיג לייקים לדף עסקי
אז פתחת דף פייסבוק, עיצבתם אותו בצורה יפה ומושכת ודאגתם למלא את כל הפרטים החשובים כדי שהדף שלכם יהיה מוכן לשיווק, אבל עדיין אף אחד לא הגיע ועשה לייק? ובכן, זה יכול לקרות במידה ולא עשיתם שום דבר על מנת שיבואו הלייקים. אנשים לא תמיד יודעים מאיפה מתחילים ומה צריך לעשות, אבל הנה אנחנו פה כדי להסביר לכם על כמה דרכים להשגת לייקים. דבר אחד חשוב שתדעו, לייקים לא מגיעים מעצמם וגם לא בקלות, או שתצטרכו להקדיש לזה הרבה מחשבה וזמן, או שתצטרכו להקדיש לזה הרבה כסף, אתם יכולים לבחור.
הדרכים הקלות בפייסבוק
-
הזמנת החברים – הדבר הראשון שצריך לעשות כשפותחים דף פייסבוק הוא להזמין את כל החברים שיש לכם בפייסבוק. בצד ימין של הדף יש כפתור "הזמן חברים לאהוב דף זה". ובכן, תזמינו את חברים שלכם ואפילו תבקשו מהם לעשות לייק באופן פרטי או על הקיר שלכם בפרופיל האישי. שימו לב שאמנם זה ייראה לכם כמו קצת מדי, אבל זו התחלה טובה במיוחד לאור העובדה שמדובר בחשיפה אורגנית שברגע שאחד יעשה לייק, החברים שלו יכולים לראות שהוא עשה לייק ולעשות גם הם וכך הלאה והלאה.
-
פרסמו בקבוצות שעוסקות בתחומכם – כמעט בכל תחום יש קבוצה או דף שאתם יכולים להיעזר על מנת לשווק ולפרסם את הדף שלכם. בקבוצות מסוימות יש אפשרות שכל אחד יפרסם מה שהוא רוצה והקהל שבקבוצות האלו רלוונטי מאוד להגדלת הגולשים שלכם.
-
פרסמו באמצעות קידום ממומן – קידום ממומן על פניו נראית דרך קלה לשיווק הדף שלכם בפייסבוק. אמנם מדובר על הוצאה כספית שככל שהיא גדלה היא יותר משתלמת, אך לא כל אחד יכול לבצע קידום ממומן ביעילות. אנשים המומחים בשיווק בפייסבוק ידעו להוציא מהכסף שלכם את המקסימום ולמקד את קהל היעד של הפרסום בכדי שאתם תוציאו פחות כסף ותקבלו יותר אוהדים לדף.
הדרכים היותר מורכבות בפייסבוק
-
הגרלות ותחרויות – לפני שאתם מתחילים בביצוע הגרלות או תחרויות בפייסבוק חשוב מאוד שתבדקו אם הם עומדים בתנאי התקנון של פייסבוק ובתנאי המדינה. הגרלות ותחרויות יכולות לשמש ככלי מעולה לשיווק הדף שלכם ולהגדלת כמות האוהדים לייקים בדף אם היא נעשית בצורה טובה, אם הפרס שווה ואם אתם משקיעים בהן את הזמן הדרוש ומוצאים רעיונות מקוריים כדי לפרסם אותן.
-
יצירת פוסט ויראלי – גם עסקים למיניהם יכולים ליצור פוסטים ויראלים. הפוסטים בדף הפייסבוק של העסק שלכם לא חייבים להיות רק עסקיים בלבד אלא הם יכולים לדבר על כל התחום שבו אתם עוסקים, אם נופלת לידיכם הזדמנות לכתוב סיפור מרגש או לדבר על משהו מעניין ואתם רואים שיש עניין, ניתן לפנות גם לדפי פייסבוק כלליים או דפי פייסבוק גדולים שעוסקים בתחום שלכם ולבקש מהם לשתף. במקרים אחרים תוכלו לעשות זאת בתמורה לתשלום בהתאם לתקציב ולדף שבו אתם מפרסמים, אך אל תשכחו שהכסף הזה שאתם מוציאים יכול להיות תחלופה יעילה (או לא) לקידום הממומן של פייסבוק.
הדרכים הנוספות באינטרנט
-
מקמו קוביה באתר שלכם – במידה ויש לכם אתר אינטרנט (מה שסביר להניח) השתמשו בו כדי לשווק את דף הפייסבוק שלכם. יש קוביות שניתן להשתיל באמצעות כלי המפתחים של פייסבוק בקלות רבה וללא ידע רב בבניית אתרים. הקוביות האלו מאוד יעילות כשהן ממוקמות במקום הנכון וכשהדף מציע תוכן רלוונטי לגולשי האתר.
-
פרסמו ברשתות חברתיות אחרות – אם יש ברשותכם חשבון טוויטר, ערוץ יוטיוב או כל במה אחרת שבה אתם משתמשים ואתם יכולים באמצעותם לשווק את דף הפייסבוק שלכם, עשו זאת.
-
פרסמו באתרים שעוסקים בתחומכם – בלוגים, פורטלים, פורומים או כל מקום המאפשר לכם לפרסם תוכן הם במות נוספות לפרסום העסק שלכם ודף הפייסבוק שלכם בפרט. ניתן לכתוב מאמרי שיווק טובים ולהפנות את הקוראים אל דף הפייסבוק על מנת שיוכלו לקבל מידע רלוונטי והטבות למיניהן (שעליהן נדבר בהמשך)
הדרכים מחוץ לאינטרנט
-
מתגו את דף הפייסבוק יחד עם העסק – עסקים רבים לוקחים איתם את הפייסבוק לכל מקום, זאת אומרת שהלוגו של הפייסבוק יופיע על כרטיסי הביקור, באתר האינטרנט, בשלט הגדול שבבית העסק או אפילו על אריזת מוצר שהם משווקים. דרך זו היא דרך טובה להגיד "חפשו אותנו בפייסבוק" ובאופן כללי להכניס לאנשים לתודעה שיש לכם דף פייסבוק במידה והם זקוקים למשהו או מעוניינים לקבל פרטים מכם במהירות ובקלות.
-
הציעו מבצעים והנחות לחברי הפייסבוק – גם זו דרך שלא מעטים פועלים באמצעותה. במידה ואתם מספקים שירות מסוים אתם יכולים להציע הנחה (אפילו זעומה) תמורת לייק לדף או ביקורת נעימה על הקיר של הדף. לאט לאט זה יתחיל להשתלם והחשיפה האורגנית תשתפר. שימו לב שמספיק שבן אדם אחד כותב לכם על הקיר, כבר עשרות אנשים רואים את זה מחבריהם וסביר להניח שאם בזמן הקרוב הם יזדקקו לשירותיכם הם יזכרו את הביקורת הנעימה שחבריהם כתבו.
נחזור ונדגיש, חשוב מאוד שהדף שלכם ייראה מסודר, מלא בפרטים ומעוצב בצורה נעימה לעין כדי שיהיה כדאי להתחיל לשווק אותו. בנוסף לכך, דאגו ליצור פוסטים טובים ואיכותיים שלגולשים יהיה כיף לראות. אפשר לקרוא על כך עוד קצת בדף שעוסק בקידום דף פייסבוק.