10 טיפים לבניית קישורים
אחד הדברים החשובים ביותר במנוע החיפוש של גוגל, אם לא הכי חשוב, הוא שהמנוע יודע לזהות ערך של קישורים ורלוונטיות של דפים. אם בעבר החלק הזה במנוע היה מאוד בסיסי, הוא השתפר מאוד עם הזמן וכיום מדובר על מערכת מתוחכמת מאוד שעושה את כל הדברים האלו, על הרבה מאוד דפים, בזמן מאוד קצר. קישורים נכנסים תמיד היו חלק בקידום דפים ואתרים בגוגל ובמנועי החיפוש האחרים, אך איכות הקישורים והערך שלהם הוא לא בהכרח אחיד. יש קישורים בעלי ערך גבוה יותר על פני אחרים והנה רשימה של 10 טיפים, או תקראו לזה "10 כללים" לבניית קישורים יוצאים ונכנסים.
טיפים לבניית קישורים
-
קישורים שנמצאים בחלק העליון של הדף עדיפים על פני קישורים שנמצאים בתחתי הדף. הסדר שהם מופיעים בדף מראה על החשיבות שלהם ועל הרצון שלנו לגרום לגולש להיכנס אליהם יותר מאשר אל הקישורים שבתחתית.
-
קישורים חיצוניים עדיפים על פני קישורים פנימיים. כמובן שיש חשיבות רבה לכולם אך אם נשווה קישור אחד מדף לדף בתוך האתר עצמו לקישור שמגיע לאתר מתוך אתר חיצוני – יהיה ערך רב יותר לקישור החיצוני.
-
קישורים חדשים ממקורות חדשים עדיפים על פני קישורים מאתרים שכבר קישרו אליכם בעבר. לכן אם תמשיכו לפרסם כל הזמן באותם אתרים ולקשר לעצמכם כל פעם מחדש, זה יהיה פחות אפקטיבי מאשר למצוא מקור פרסום חדש וטרי שגוגל יאהב לגלות. הגיוון בקישורים הנכנסים מאוד חשוב, זה אומר שעדיף 50 קישורים מ-50 אתרים שונים מאשר 500 קישורים מ-55 אתרים שונים. שימו לב שאתרים שונים שנמצאים על אותו שרת אמנם לא יחשבו אותו אתר, אבל הערך שלהם יהיה פחות מאשר אתרים שונים שנמצאים על שרתים שונים.
-
קישורים מאתרים אמינים ומכובדים יהיו עדיפים על פני 'סתם אתרים'. אמנם לא תוכלו להשיג בקלות קישורים מאתרים כאלו, אבל שימו לב שלא חייב שהאתרים האמינים יהיו 'יד ראשונה', זאת אומרת שנניח אתר ממשלתי מקשר לאתר מסוים, שמקשר לאתר מסוים והוא מקשר לאתר שלכם, זה עדיין מגביר את האמינות של האתר שלכם בשלב כלשהו. בלי שום קשר, האמינות והאיכות של האתר ממנו יוצא קישור והיחס שלו לתחום שבו אתם עוסקים הם חשובים מאוד.
-
קישורים מתוך תוכן עדיפים על פני קישורים מתפריט צדדי או מה'פוטר'. מנועי החיפוש לוקחים בחשבון שקישורים מתוך תפריט צדדי או בתחתית האתר הם לא בהכרח טבעיים ולא בהכרח תואמים לתוכן שהגולש מחפש בדף הספציפי ולכן לקישורים שיוצאים מתוך עמוד תוכן או מאמר יהיו עדיפים על פני קישורים בודדים שמגיעים מהמעטפת.
-
קישורים טקסט עדיפים על פני קישורי תמונה. זה נשמע ברור מאליו אבל חשוב להוסיף שגם אם אתם מוסיפים טקסט חלופי לתמונה (Alt) יש לקישור ככל הנראה פחות ערך מאשר טקסט רגיל עם מילת המפתח שלכם שמקשר לדף.
-
קישורים מאתרים פופולריים עדיפים על פני קישורים מאתרים אנונימיים. ככל שהאתר יותר מפורסם, יותר פופולרי, מפנים אליו יותר קישורים והוא מקבל יותר יחס ברשתות החברתיות – כך הערך של הקישורים שיוצאים ממנו גדל.
-
קישורים מאתרים בעלי תוכן רב עדיפים על פני קישורים מאתרים דלים בתוכן. כשאתם מקבלים קישור מדף שכולו קישורים וזוהי כל מטרת האתר, יהיו לקישורים ערך נמוך יותר מאשר אתרים עם תוכן עשיר שמוציאים קישורים טבעיים. עם זאת, יש קשר לדירוג האתר והדומיין שמפנה, כך שאם הדף הוא דל בתוכן אך הוא חלק מאתר גדול ופופולרי הוא עדיין יכול להשפיע.
-
כמות גדולה של קישורים נכנסים בזמן קצר יכולה לגרום לקידום משמעותי, אם כי אולי זמני. כשאתרים רבים מקשרים לאתר שלכם בתוך זמן קצר מנועי החיפוש יכולים להסתכל על זה כעל תחום רלוונטי, אקטואלי, ויראלי או מעניין לאותו זמן ולכן הוא עלול לקבל קידום משמעותי במנועי החיפוש, לעתים אפילו על פני מתחרים חזקים יותר, אך זה לא בהכרח יחזיק מעמד.
-
אתרים שמקשרים לאתרי ספאם יכולים לגרום נזק לאתר שלכם. שימו לב מאיזה אתרים אתם מקבלים קישורים, אתרי ספאם או אתרים שנוטים לקשר לאתרי ספאם יכולים לגרום גם לכם נזק במידה ותקבלו קישור משם.
המאמר שעוסק בבניית קישורים ובאיכות הקישורים תורגם ותומצת על פי המאמר הזה באתר moz.