10 סימנים שהאתר שלך מוכן לקידום
לפני שאתם בכלל מתחילים לקדם את האתר שלכם, חשוב מאוד שתבדקו אם האתר שלכם מספיק בשל בשביל להתחיל להתקדם בגוגל וכדי שתוכלו להתחיל לשווק אותו. תעברו על הרשימה הבאה ותחליטו בעצמם, אם חסר לכם ואפילו פרט אחד, כדאי לכם לשפר אותו לפני שאתם מתחילים בכל סוג של קידום אתר, בין אם קידום אורגני במנועי החיפוש ובין אם קידום ממומן או קידום ברשתות החברתיות.
אז מה הם הדברים שאתם צריכים לבדוק?
-
מהירות האתר – חשוב מאוד שהאתר שלכם יהיה מהיר לגלישה מכל מקום ומכל מכשיר, זה אומר שהתמונות שבאתר לא צריכות להיות כבדות, לא צריך להיות יותר מדי קוד מסורבל או קבצי Js מיותרים שייטענו. נסו לעשות את המקסימום בשביל שהאתר יהיה קליל ומהיר ולא רק שהגולשים שלהם יהיו יותר מרוצים, גם מנועי החיפוש. למהירות האתר יש השפעה על הקידום האורגני בגוגל כי בסופו של דבר, מה שטוב לגולשים – טוב גם לגוגל.
-
קוד נקי ותקני – בלי שום קשר לקידום, תמיד זה טוב שיהיה קוד נקי ותקני באתר שלכם. הקפידו על החוקים למיניהם, דאגו שיהיה תמיד טקסט חלופי לתמונות או שתשתמשו בתגים הנכונים למטרות הנכונות. דאגו גם שלא יהיו קודים מסורבלים או ארוכים מדי ואם יש לכם "Style" לאלמנטים מסוימים בקוד ה-HTML, יהיה עדיף לכם להחליף אותו ב-Classs שיקבל את הפרמטרים מקובץ חיצוני בשביל שהקוד יהיה קצר ונקי כמה שיותר.
-
התאמה לסלולרי רספונסיביות – אם השנה הייתה 2010 והייתם אומרים לנו שאין לכם אתר רספונסיבי, היינו אומרים לכם שזה לא כזה נורא. אבל דברים השתנו מאז והיום ההתאמה לסלולרית היא אחד הגורמים החשובים ביותר. גוגל יודעים שהגלישה באינטרנט דרך פלטפורמות אחרות שהן לא מחשב גדלה מאוד עם הזמן והיום אתרים מותאמים מתועדפים בצורה גבוהה במנועי החיפוש. בנוסף לכך, חבל שתפסיקו כל כך הרבה גולשים רק בגלל שהגלישה באתר שלכם לא נוחה מהסלולרי.
-
כתובת ידידותית – זה משהו שלא נוח לשנות באמצע. אז כבר לפני שאתם פותחים את האתר דאגו שהכתובות של הדפים שלכם הן ידידותיות, קצרות ועושות את העבודה. ניתן לקרוא על כך עוד בדף כתובות ידידותיות לקידום.
-
כל התגים הנחוצים – תאמינו או לא, אבל אנשים עלולים לבנות אתר ולגלות שבדף הבית אין כותרת ראשית. לא חבל? בדקו שיש לכם את כל התגים הנחוצים כמו כותרות בדף או כותרות למנועי החיפוש. אפשר לקרוא עוד בדף שימוש בתגי כותרות לקידום אתר.
-
מילות מפתח – שימו לב שפיזרתם את מילות המפתח שלכם בצורה חכמה. מילת המפתח החשובה ביותר שלכם צריכה להופיע בדף הראשי ודאגו לכך שלכל דף פנימי תהיה מילת מפתח עיקרית בנוסף למילות המפתח הנוספות שאפשר לכתוב בתוכן. שימו לב שאין לכם 2 דפים עם דגש על אותן מילות מפתח מכיוון שמנועי החיפוש נהיו חכמים יותר וכבר לא מעניין אותם לשמוע את הוריאציות השונות אלא הם מצפים שהתוכן יהיה ענייני וממוקד. בנוסף, 22 דפים שמדברים על אותה מילת מפתח סתם תפצל עבורכם את ההשקעה ואת הכוח של כל אחד מהדפים.
-
ניווט ברור וחווית משתמש – הקידום לא מתחיל ומסתיים במנועי החיפוש. חשוב מאוד שחווית הגלישה באתר תהיה טובה, הגולשים ידעו להתמצא וידעו איך לעבור מדף לדף בקלות רבה. חשוב שהתפריטים באתר יהיו קלים לשימוש, במקום בולט ושגולשים ידעו למצוא מה שהם רוצים. רצוי גם לגרום להם לנווט מדף לדף באתר שלכם בלי שום קשר לתפריטים, כמו למשל בקישורים מהתוכן ובהצעות לנושאים דומים שיעניינו אותם.
-
תוכן איכותי – זה הבסיס להכל, ואמרנו את זה לא מעט פעמים. השקיעו בתוכן איכותי, כתוב נכון בהתאם לקהל היעד ודאגו לכך שהוא יהיה עשיר במידע ורלוונטי. אל תנסו לדחוס מילות מפתח לתוכן שלכם בלי תכלית אלא כתבו מה שהגולש באמת רוצה לקרוא. גוגל אוהב דפי תוכן ארוכים ומעניינים עם הרבה בשר והרבה מידע שימושי ולכן אם אתם כותבים מאמר, אל תתפשרו על פחות מ-2500 מילים.
-
כפתורי שיתוף – ברגע שהגולשים יזרמו לאתר שלכם אתם יכולים להשתמש בהם בכדי שיעזרו לכם לשווק את עצמכם (במסווה) והציבו להם כפתורי שיתוף. אם הם יאהבו את התוכן שכתבתם או ירצו להמליץ לחברים שלהם, יהיה להם קל לעשות זאת ואתם תרוויחו מזה.
-
קולע למטרה – יכול להיות שהאתר שלכם מושלם. הוא נראה טוב, הוא מאוד ידידותי למנועי החיפוש ושחווית הגלישה בו פשוט נהדרת, אבל האם הוא משרת את המטרה שלכם? האם הגולשים שנכנסים באמת יעשו מה שאתם רוצים שהם יעשו? האם הדגשתם את החלקים שרציתם להדגיש והאם גולש יוכל להשאיר פרטים או ליצור איתכם קשר בקלות? אם ב-9 הקודמים סימנתם V ובזה לא, אז אתם אפילו לא קרובים לשלמות. הכנסו לאתר שלכם ותבקשו מחברים שיגידו לכם מה הם חושבים על האתר שלכם, תבקשו מהם להבין במבט קליל על מה מדבר האתר, מה הוא מציע ותבקשו מהם שיצרו איתכם קשרר ותוכלו לראות עד כמה השגתם את מטרותיכם.
שיהיה בהצלחה!