מהו תוכן משוכפל?
קראנו במאמרים קודמים על תוכן משוכפל ועל כך שהוא מזיק לאתר שלכם ופוגע בקידום האתר בגוגל, אבל מהו למעשה תוכן משוכפל? על כך ועל שאלות נוספות נרחיב במאמר הנ"ל.
תוכן משוכפל הוא תוכן שקיים יותר מפעם אחת באתר שלכם או באתרים אחרים. גוגל קורא כל דף באתר שלכם ככתובת אחרת ואם קיימים שני דפים בעלי תוכן זהה בשני דפים שונים גוגל יתקשה להבין איזה דף רלוונטי וחשוב יותר מבחינתכם ומבחינת הגולשים.
תוכן משוכפל פוגע בקידום שלכם בגוגל לא רק מסיבה זו, אלא גם מהסיבה שמבחינתו תוכן משוכפל משעמם את הגולשים. בנוסף, דפים באתר שלכם בעלי אותו תוכן אך בעלי כתובות אחרות יאלצו להתחלק בקישורים הנכנסים אליהם ובכך תיגרע חשיבות הדף מביניהם שעליו אתם רוצים לשים את הדגש.
איך נוצר תוכן משוכפל?
תוכן משוכפל יכול להיווצר בטעות או בכוונה מסיבות רבות וביניהם שימוש בכתובות מסויימות שמותאמות באופן אישי, כמו למשל כתובת שניתנת לשיתוף אך מובילה לדף אחר שכבר יש לו כתובת קבועה או אם קיימת באתר שלכם אפשרות 'סידור על פי' שמשנה את הכתובת. בנוסף, שימוש באתרים עם www לפניכם או בלי עלולה להיראות כתוכן משוכפל וגוגל יאנדקס את שני הדפים, עם ובלי.
איך פותרים תוכן משוכפל?
קודם כל צריך להבין אם יש לכם תוכן משוכפל באתר והדרך המהירה והנוחה ביותר לעשות זאת היא על ידי שימוש בכלי מנהל האתרים של גוגל. יש להתחבר לחשבון שלך בכלי מנהל האתרים ולהיכנס לתצוגת חיפוש -> שיפורים ב-HTML ושם ניתן לראות רשימה של הכותרות ותכנים משוכפלים.
על מנת לטפל בדפים משוכפלים אפשר להשתמש בכמה שיטות, אחת מהן היא שימוש בהפניית 301 בכך שתפנו את הדף המשוכפל לדף המקורי. דרך נוספת היא שימוש ב Rel=canonical שזו דרך שלכם 'לומר' לגוגל שהדף הנוכחי הוא העתק של דף אחר ועל כן יש לייחס לדף השני את החשיבות הראשונה. זה אמור להיראות כך:
<link rel="canonical" href="http://example.com/blog" />
אם הבעיה העיקרית שלכם היא השימוש ב-2 דומיינים שונים, עם www ובלי, אפשר להגדיר לגוגל איזה כתובות לאנדקס באמצעות כלי מנהל האתרים ובכך בעייתכם תיפטר.