תוכן שיווקי – מהו?
תוכן שיווקי. יוצא לכם לשמוע על זה בכל מקום, גם בעסקים קטנים וגם במגזינים ואתרי אינטרנט גדולים אבל אתם באמת יודעים מהו תוכן שיווקי? הרבה אנשים מתבלבלים לפעמים בין כתיבת תוכן לאתרים ובין כתיבת תוכן שיווקי לאתרים. זה נשמע שזה אותו דבר אך רק אחד מהם מנוסח בצורה שיווקית יותר. אז ובכן, זה לא מדויק. כתיבת תוכן לאתרים יכולה להיות כתיבה יבשה על התוכן של האתר, למשל אם האתר עוסק בחינוך למשל, מאמר מידע יבש על אבחון מסוים בדך כלל יחשב ככתיבת תוכן אך מאמר המספק טיפים ועצות או שפונה לגולש בשפה לא מקצועית כל כך אלא כמתן עזרה וערך מוסף, עם הניסוח הנכון, יכול להיות תוכן שיווקי.
אז איפה שמים את הגבול בין תוכן רגיל לשיווקי?
אין חוקים או גבולות בכל הקשור לכתיבת תוכן. בנושאים שונים התכנים יהיו שונים ולכן אי אפשר להגיד שעיקרון אחד יהיה תוכן שיווקי ב-2 סוגים שונים של אתרים. עם זאת, יש כמה נקודות מסוימות שתוכן שיווקי שונה מתוכן רגיל. תוכן שיווקי פונה לקהל היעד בשפה פשוטה ועממית. אין צורך בניסוחים מקצועיים ויבשים מהסיבה הפשוטה – אתם רוצים לדבר בגובה העיניים ולא ליצור רושם של מישהו שמנסה לשכנע את הגולש לקנות.
עם זאת, קריאה לפעולה יכולה להתבצע במסווה כחלק מהתוכן השיווקי או בסוף התוכן השיווקי לאחר שהלקוח הפוטנציאלי אוהב את התוכן ומעוניין ללמוד יותר. הנקודה היא לא לנסות לשכנע את הגולש לרכוש מוצר אלא לגרום לזה לבוא מעצמו לאחר שבאים אליו בגישה תומכת ועניינית.
למה נועד תוכן שיווקי?
תוכן שיווקי לא נועד בהכרח לספק מידע לקראת פעולה, לפעמים תוכן שיווקי מסוים יכול להיראות כאילו הוא רחוק מרחק שנות אור לרכישה או ביצוע פעולה, כמו למשל חברת ניקיון המספקת מאמר עם טיפים לניקיון. הרי, למה תספקו טיפים אם זו העבודה שלכם? התשובה היא – כדי לצבור לקוחות ולקרב אליכם קהל. זה אומר שכשאתם פונים לקהל מסוים שקורא את אותן כתבות מעניינות ויעילות הם יזכרו את השם שלכם, הם יסמכו עליכם יותר והם יחשבו עליהם במידה והם ירצו משהו מהשירותים אותם אתם מספקים.
האם המאמר שאני קורא עכשיו הוא מאמר שיווקי?
בואו נראה, אנחנו אתר שעוסק בקידום אתרים, אנחנו מבצעים שירותי קידום אתרים ויכול להיות שאתה קורא את זה עכשיו כי אתה לקוח פוטנציאלי או כי אתה מקדם מתחיל שרוצה ללמוד יותר על התחום. זה די מתנדנד, כי לא בהכרח כולכם לקוחות ובסופו של דבר המאמר הזה מכיל מידע מקצועי ובחלקו יבש, אבל מצד שני, עכשיו אתם מכירים אותנו טוב יותר, אולי תקראו עוד כמה מאמרים באתר שלנו ואולי אפילו תחליטו לבדוק איך אנחנו יכולים לתרום לאתר שלכם.
כמו שאמרנו, אין חוקים, אך דווקא בגלל שקשה לשים את האצבע על איזה סוג תוכן זה, נכריז עליו כעל תוכן שיווקי. (כן, מותר לנו לעשות את זה)
בכל אופן, אם אהבתם את המאמר ומצאתם אותו מועיל, אנחנו בטוחים שיש עוד מאמרים בתפריט שיהיו שימושיים עבורכם. (ראיתם מה עשינו פה?) שיהיה לכם בהצלחה!