קישורי No-Follow
על הקישורים הקטנים והחמודים האלו שאולי יצא לכם לשמוע מדברים רבות. אומרים עליהם שהם לא יעילים, שהם נועדי כדי למנוע קישורי ספאם יוצאים ובסופו של דבר כל מטרתם היא למנוע מהזחלנים של גוגל להיכנס אליהם ולסרוק את הדף שאליו הם מובילים. אז אומרים.
מה הם קישורי No-Follow?
ראשית, נסביר מה הם קישורי No-Follow. קישורים אלו הם קישורי שקיבלו את הערך rel=no-follow בקוד שלהם, או במילים אחרות – קישורים ללא מעקב. זה אומר שאנחנו נותנים פקודה למנועי החיפוש לא להתייחס לקישורים האלו כאל משהו שאנחנו רוצים לקדם אלא פשוט זה קישורים שפשוט נמצאים שם כדי להפנות למקום אחר את הגולש ולא יותר מזה. קישורים אלו נמצאים בדרך כלל בשימוש ב…
-
תגובות בבלוגים
-
חתימות בפורומים
-
קישורים שאין לי שום רצון לקדם אותם
-
דף עם הרבה קישורים נחוצים שאני לא רוצה שיהפוך להיות דף ספאם.
-
קישורי Affiliate – כי גוגל לא אוהב את הרעיון של קישורים פרסומיים עם dofollow.
מה הערך של קישורים אלו? האם הם לא שווים כלום?
ובכן, בניגוד למה שנהוג לחשוב, קישורים אלו מאוד שימושיים. ראשית, ברור מאוד שיש להם מטרה מסוימת לטובת מי שמשתמש בהם, הרי לא סתם משתמשים בהם. אבל גם אם אתם מקבלים קישור No-Follow יוצא מאתר אחר ואתם בטוחים שאין לזה ערך SEO, אתם די טועים, הרי הקישור מפנה לאתר שלכם, והפניה בהקשר הנכון יכולה להניב לכם לידים ישירים בלי שום קשר לקידום במנועי החיפוש.
עכשיו, בנוגע לערך ה-SEO של הקישורים האלו. למרות המטרה הברורה של הקישורים הללו, אני באופן אישי סקפטי לגבי חוסר המעקב שלהם. מקריאת מחקרים וכתבות בנושא, ואפילו ניסויים שערכתי בעצמי והניסוי שפבל ערך לפני כמה שנים, גוגל אכן מגיב לקישורי No-Follow ולכן אני ממליץ לא לזנוח לגמרי את כל התחום הזה בקידום. אמנם לא להתמקד בו, אך בהחלט קישורי No-Followw שנמצאים במקומות הנכונים, לא מזיקים ואף יכולים לגרום לתועלת רבה.