אתרים מותאמים למובייל: דירוג גבוה בגוגל
תמיד ידענו שהחשיבות של אתרים מותאמים למובייל גבוהה ושיש לכך השפעה על תוצאות החיפוש, אך מעדכון של גוגל נוכחנו לדעת שבמאי הקרוב זה יעלה מדרגה. גוגל הודיעו שאתרים מותאמים למובייל יקבלו תעדוף גבוה יותר בגלישה מהסלולרי בצורה מובהקת על מנת לעזור לאנשים למצוא אתרים רלוונטים וידידותיים למובייל בקלות רבה יותר. בשנתיים האחרונות נעשו שינויים רבים בגוגל על מנת לעודד אנשים לבנות אתרים מותאמים למובייל ומכיוון שהסמארטפונים תופסים יותר ויותר מקום בחיינו יש בכך היגיון רב.
רק נזכיר שאתרים למובייל הם אתרים שעומדים בתנאים הבאים.
-
לא מכילים אלמנטים שלא ניתנים לקרוא בכל הסמארטפונים כמו למשל פלאש.
-
מכילים כתב קריא שלא מצריך זום.
-
כל התוכן נכלל ברוחב המסך ואין צורך לגלול ימינה ושמאלה.
-
לינקים יהיו בגודל ובמיקום טוב כדי שיהיה פשוט וקל ללחוץ עליהם.
לפני כשנה, באפריל, גוגל הצהירה על כך שאתרים מותאמים למובייל יהיו בעלי השפעה רבה בתוצאות החיפוש והאירוע נקרא בשם מוביילגדון, האם אנחנו צופים במוביילגדון 2? אנחנו נדע בחודש מאי. עד אז, תוכלו לבדוק אם האתר שלכם ידידותי למובייל בעזרת הכלי הזה של גוגל. מומלץ גם לקרוא בהרחבה על קידום אתר למובייל.
אתרים רספונסיבים למובייל
תחום האתרים הרספונסיביים והמותאמים למובייל הוא תחום שתופס תאוצה בתקופה האחרונה הוא תחום שכל הזמן מתפתח וכל הזמן חלים בו שינויים. אתרים שעד היום היו בלי התאמה למובייל מתחילים להרגיש בשינויים שחלים עליהם לרעה, גולשים שנכנסים אליהם מהטלפונים הסלולריים יוצאים לאחר כמה שניות של הסתבכות, הקידום שלהם בגוגל נפגע וחווית המשתמש לא טובה כלל וכלל. החשיבות בבניית אתר רספונסיבי גדלה מחודש לחודש וכיום היא הכרחית לגמרי. כבר לא מדובר במותרות או במשהו שאפשר לעשות 'אקסטרה', מי שאין לו אתר רספונסיבי כבר הרגיש את השינויים וירגיש אותם בהמשך, לכן כל מי שאין לו אתרר מותאם למובייל חייב לבחון את האפשרויות שלו בשיפוץ האתר הקיים או בבניית אתר רספונסיבי חדש על מנת לעמוד בסטנדרטים של היום.