8 דברים שגוגל לא רוצה לראות באתר שלך
לאחרונ גוגל עדכנו את ההנחיות שלהם למנהלי האתרים והחלטנו בעקבות זאת להכין כתבה על 10 הדברים שאסור לעשות בקידום אתר אינטרנט. שימו לב, הדברים האלו הן לא המלצות שלנו או דברים שנראים סתם ככה לא הגיוניים אלא זה דברים שגוגל הודיעו בפירוש שהם לא רוצים לראות באתרי אינטרנט ובמקרים מסוימים הם אפילו חוסמים את האתרים או פוגעים בדירוג שלהם בגוגל ולכן קחו אותם ברצינות רבה.
-
תוכן אוטומטי – גוגל לא רוצה לראות שאתם משתמשים בכל מיני סורקים או כלים שיוצרים את התוכן באתר שלכם ללא היגיון. זה קורה הרבה כשמשתמשים בעדכוני RSS כמרכיב עיקרי באתר או כשמתרגמים תכנים גדולים בלי שאדם אנושי עבר ותיקן את התרגום.
-
קניית קישורים – יש הרבה מקרים שבהם אנשים משלמים בשביל לקבל קישור מאתר אחר או במקרים אחרים מחליפים קישורים אחד עם השני רק בשביל הקידום, גם אם אין קשר בכלל בין האתרים ואין היגיון אנושי מאחוריהם. יותר מזה, גם אם החלטתם לכתוב מאמר באיזה אתר שטותי ודחפתם לשם מילות מפתח עם קישורים בצורה לא טבעית, גוגל לא אוהב את זה ובמקרים כאלו שאתם באמת רוצים לעשות את זה בתמימות צריך להשתמש בתגית rel="nofolloww".
-
תוכן מועתק – זה לא חדש לכם שגוגל אוהב תוכן מקורי ואיכותי, אם כל התוכן באתר שלכם או מרביתו יהיו מועתקים (או כמו שאמרו, לקוחים בצורה אוטומטית ממקומות אחרים) גוגל מהר מאוד יבין שיש לו עסק עם אתר לא רלוונטי, זה קורה גם במקרים שבהם כל אדם יכול להוסיף תכנים לאתר שלכם ולפעמים התכנים ברמה ירודה מאוד ומבחינת גוגל הם גם לא נותנים ערך מוסף לגולש.
-
שימוש מטעה בהפניה – גוגל מאוד אוהב הפניות כשהן נעשות בטעם טוב ובהיגיון, אם עברתם כתובת או איחדתם דפים מסוימים גוגל ישמח מאוד לקבל מכם הפניה, אבל אם אתם מפנים מישהו מדף אחד לדף שבו יש תוכן אחר לגמרי או אם אתם מציגים תוכן אחד לגוגל אך בפועל מציגים תוכן אחר באמצעות הסוואה הוא ירגיש שאתם עובדים עליו, ואתם לא רוצים לעבוד על גוגל, נכון?
-
טקסט וקישורים מוסתרים – נסכם לכם את החלק הזה בהיגיון פשוט, אם אתם שמים אלמנט מסוים באתר, גוגל רוצה לראות אותו. מה זה אומר? לא לכתוב טקסט בצבע לבן רק בשביל הקידום, לא לשים קישורים של פיקסל אחד ולא למקם טקסט במקומות שלא ניתן לארות כמו מאחורי תמונה או מחוץ למסך.
-
דחיסת מילות מפתח – מכירים את האתרי אינטרנט האלו שמלאים רק במספרי טלפון של כל האנשים בעולם? אז כאלו אתרים גוגל לא אוהב, אבל זה ברור מאוד. לכן אנחנו נוסיף פה גם שגוגל לא אוהב שדוחסים מילות מפתח בלי שום קשר, כמו למשל מאמרים שלמים שנראים ככה "אני מאלף אריות לבקנים מקצועי, בתור מאלף אריות לבנים מקצועי אני מתעסק עם אריות לבקנים באופן מקצועי אז אם אתם צריכים מאלף אריות לבקנים מקצועי פנו אלי – מאלף אריות לבקנים מקצועי."
-
שימוש לרעה בנתונים מובנים – מכירים את זה שיש לכם אפשרות להוסיף תמונה שתופיע בגוגל ליד הקישור שלכם? בנוסף לכך שאפשר להציג דירוגים, מידע, כתובות ועוד שלל דברים יפים שהופכים את תוצאות החיפוש לבולטות יותר וליעילות יותר. אם תשתמשו בנתונים האלו רק בשביל להדגיש את התוצאות שלכם בצורה לא טבעית ולא נכונה אתם ללא ספק תרגיזו את גוגל.
-
פריצות ומטרות זדוניות – אם אתם מתכננים לבנות אתר זדוני או לפרסם וירוסים לציבור הרחב, אל תעשו את זה לא רק בגלל שגוגל לא אוהב את זה אלא בגלל שאף אחד לא אוהב את זה.
אז אמרנו לכם מה גוגל לא רוצה לראות, אבל מה הוא כן רוצה? שתקראו את הטיפים האלו לקידום אתר.