פרסום במנוע החיפוש של גוגל – מי אתה גוגל
מי לא מכיר את גוגל, כולם שמעו עליו ורוב האנשים בארץ ובעולם נעזרים במנוע החיפוש המתקדם כדי לאתר מידע על כל דבר, ממוצרים ופריטים שונים ומגוונים ועד איתור עסקים וחיפוש אחר מידע רפואי. אנשים רבים מכנים את מנוע החיפוש הפופולרי בכינוי ד"ר גוגל. אז מהו גוגל, מי עומד מאחוריו, מהי המטרה שלו, מהן אפשרויות הפרסום שהוא מציע ומדוע כדאי לכם לפרסם עסק בגוגל? כל זאת ועוד בכתבה שהכנו עבורכם.
מי אתה גוגל?
גוגל היא חברת טכנולוגיה אמריקאית שהוקמה בשנת 1998 על ידי לארי פייג' וסרגיי ברין. החברה שמה לה למטרה לארגן ולהפוך את המידע העולמי לנגיש ולבר שימוש באמצעות מנוע החיפוש הנמצא בבעלותה. המייסדים של גוגל פיתחו את מנוע החיפוש כחלק מפרויקט במהלך הלימודים שלהם באוניברסיטת סטנפורד.
במהלך שנות קיומה חברת גוגל זכתה להכרה עולמית בגלל מנוע החיפוש המתקדם והיעיל שהיזמים פיתחו. ב-2004 החברה השיקה את שירות הדואר האלקטרוני החינמי –Gmail, ובהמשך החברה השיקה תוכנות ומוצרים טכנולוגיים חדשניים ופורצי דרך נוספים כמו Chrome – הדפדפן המוביל כיום בעולם, Google Docs המשמש ליצירת מסמכים שונים, מצגות וגיליונות אלקטרוניים בצורה מקוונת, Google Earth המאפשר לחזות בכדור הארץ, Google Maps ועוד.
גוגל שינתה גם את עולם הפרסום לאחר שהשיקה את שירותי Google AdWords ו-Google AdSense, וכמובן את Google Analytics. כמו כן, גוגל רכשה והקימה מוצרים טכנולוגיית נוספים כמו יוטיוב וכמובן את יישומון הניווט המצליח Waze.
שירותי הפרסום המתקדמים מבית גוגל
מוצר הפרסום העיקרי של חברת גוגל הוא גוגל אדס (Google ds), לשעבר גוגל אדוורדס. זהו גם מקור ההכנסה העיקרי של החברה. לפי נתוני החברה גוגל הרוויחה משירותי הפרסום שלה למעלה מ-160 מיליארד דולר בשנת 2019.
מערכת הפרסום של גוגל מבוססת על תשלום לפי קליק (Pay Per Click – PPC). בעבר המודעות הממומנות הוצגו בראש ובצידו השמאלי או הימני של דף תוצאות החיפוש, אך כיום מודעות הפרסום מוצגות בעיקר בראש הדף.
ב-2018 גוגל החליטה לטשטש את הנראות בין מודעות הפרסום לתוצאות החיפוש האורגני, וכיום היא מציגה 4 תוצאות ממונות בראש הדף – מעל התוצאה האורגנית הראשונה, וכך המפרסמים זוכים לחשיפה גבוהה ולשיעור גבוה של הקלקות על המודעה.
מהם יתרונות הפרסום בגוגל לעסקים?
הפרסום בגוגל מעניק יתרונות רבים למפרסמים השונים, במיוחד לעסקים. מודעות הפרסום מופיעות בראש הדף, הן זוכות לאחוז גבוה מכמות הקליקים על ידי הגולשים, וניתן למקד את המודעה לקהל מטרה על פי פרמטרים רבים כמו מיקום, טווח גילים, שפה, מין ועוד.
פרסום העסק בגוגל מבטיח נראות גבוהה, תעבורה גדולה לאתר או לדף נחיתה, תשלום רק עבור הקלקה או שיחה לעסק, אפשרות לרימרקטינג (שיווק מחדש), ואפשר לקבוע תקציב חודשי ולעצור את הקמפיין בכל עת כדי לשפר ולייעל אותו. הפרסום בגוגל עובד ומתאים גם לעסקים קטנים, כמו כן ניתן לפרסם ברשת המדיה ובאתרים קשורים לגוגל, לרבות יוטיוב. כדאי לנהל את הקמפיין בעזרת מומחים לפרסום בגוגל כדי לשפר תוצאות ולהשיג את המטרות.