Fred – עדכון אלגוריתם חדש של גוגל 2017
גוגל כל הזמן מנסים למצוא דרכים לייעל את האלגוריתם שלהם ולכן מדי פעם הם מעדכנים את האלגוריתם שלהם על מנת שיהיה יותר חכם או יותר מתאים. הפעם יש שמועות על עדכון חדש שזכה לכינוי Fred. החשד לאלגוריתם עלה כשבתאריך ה-8 במרץ היו תנודות מוזרות בתוצאות בגוגל, לא באתר אחד או שניים אלא בכמות גדולה מאוד של אתרי אינטרנט. המסקנות הן שבוצע עדכון. על מה העדכון? כרגע אין שום אישור או מידע מדויק אך ההערכות הן שהעדכון קשור לאלגוריתם שבודק איכות של קישורים.
מקדמים ומנהלי אתרים רבים דיווחו על שינויים בתוצאות החיפוש והסיבה לכך היא ככל הנראה שגוגל שמו דגש רב יותר על קישורים איכותיים שנכנסים ויוצאים מהאתרים. אתרים בהם נעשה שימוש בשיטות מפוקפקות של פיזור קישורים מאתרים חלשים ואתרי ספאם זכו לקבל תגובה הולמת ולא נעימה.
כפי שניתן לראות בגרף מאתר RankRanger, היה שינוי משמעותי בתאריך ה-8 במרץ (שהיה ניתן לראות את השינוי שלו ב-9 במרץ) בדומה לשינויים המשמעותיים של לפני חודש, אז היה בבירור עדכון של גוגל שקשור לאיכות תוכן.
על מנת להיות יותר בטוחים שמדובר בעדכון של איכות קישורים, בעלי אתרים שקידמו את האתרים שלהם בשיטות שונות שמו לב שאתרים שבהם הקישורים היו איכותיים ומתונים יותר קיבלו Boost במיקומים בעוד שאתרים שלהם שבהם בניית הקישורים הייתה פחות רצינית ספגו מכה קשה. עם זאת, היו בעלי אתרים שלא הבינו על מה המכה ולא מצאו את הקשר לאתר שלהם, כך שאולי יש משהו אחר – או שהם לא מודעים.